Home > Podcast > Trendy 2024 – jak zmieni się marketing w e-commerce?
trendy w e-commerce 2024
trendy w e-commerce 2024

Odcinek 11

Trendy 2024 – jak zmieni się marketing w e-commerce?

W jedenastym odcinku podcastu „Cudne rozmowy o marketingu” Joanna Cudna porozmawia o najnowszych trendach i wyzwaniach w e-commerce. Zapyta gościa o innowacyjne kampanie i strategie, które zdominowały branżę w ostatnim roku, oraz postara się spojrzeć w przyszłość, zastanawiając się, co przyniesie rok 2024.

Podczas audycji dowiesz się wielu praktycznych rzeczy, takich jak

Gościem odcinka jest Mateusz Nić — Client Service Director w Cube Group. Mateusz współtworzy zespół odpowiedzialny za strategie digital, komunikację mediową oraz rozwiązania technologiczno-analityczne. Zarządzał m.in. działaniami sprzedażowymi dla e-commerce’ów (Nexterio, Avans), dla branży finansowej (Santander Consumer, Credit Agricole, Axa Direct), telekomunikacyjnej (Vectra), farmaceutycznej (Polpharma, Dbam o Zdrowie, Neuca). Szkoli studentów Uniwersytetu Łazarskiego oraz Akademii Leona Koźmińskiego w ramach studiów podyplomowych i dziennych. O skutecznych działaniach digital opowiadał również na konferencjach dla marketerów, m.in. AdUniverse, Performance Day CEE.

  1. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w e-commerce i jej wpływie na strategie marketingowe.
  2. Rola automatyzacji w kampaniach reklamowych.
  3. Wzrost znaczenia krótkich treści wideo i popularności platform takich jak TikTok w strategiach marketingowych.
  4.  Wpływ personalizacji i hiperpersonalizacji na skuteczność działań marketingowych.

Nie masz czasu na przesłuchanie całego odcinka? Przejdź do pytania, które Cię najbardziej interesuje już teraz!

Czas

Jakie były najciekawsze kampanie w e-commerce w 2023 roku?

4:11

Jakie trendy i zmiany zdominowały e-commerce w minionym roku?

11:45

Jak zmieni się wykorzystanie sztucznej inteligencji w 2024 roku?

20:11

Jakie inne wyzwania i zmiany czekają e-commerce w 2024 roku?

25:36

Jakie były najciekawsze kampanie w e-commerce w 2023 roku?

Joanna Cudna
Asia

No to na rozgrzewkę Mateusz, jakie chciałbyś wymienić najciekawsze kampanie i działania marek i firm w e-commerce w minionym roku?

Mateusz

Wiesz co, miałem delikatny problem. Zastanawiałem się nad tym jak opowiedzieć o tych kampaniach, bo nic nie zapadło mi w pamięć w tym roku 2023, o czym chciałbym opowiedzieć. Natomiast zaobserwowałem i staram się obserwować rynek i mam takie trzy sytuacje, które się zdarzyły na rynku digitalowym i o których chciałbym chwilę opowiedzieć. Pierwszą z tych sytuacji to wejście na polski rynek Temu. Nie było jeszcze takiej sytuacji, w której e-commerce, który wszedłby na rynek w ciągu tak naprawdę kilku miesięcy i nie mówimy o kilkunastu, ale kilku miesiącach wdarł się do Top 10 polskich e-commerce, a w tym momencie można powiedzieć, że to jest drugi e-commerce, zaraz za Allegro, w kategorii Marketplace. […]

Jakie trendy i zmiany zdominowały e-commerce w minionym roku?

Joanna Cudna
Asia

No właśnie, jakie trendy i zmiany tak generalnie dominowały w e-commerce w minionym roku? Gdybyś miał dokończyć zdanie: „2023 to był rok…”

Mateusz

Kurczę, no i co? I teraz powinienem wrócić do tego swojego pierwszego i się przyznać. Dobra, faktycznie nie powiedziałem o tym AI, a teraz by się przydało. Ale ja też dalej będę to utrzymywał, bo jeśli mówimy o 2023, to ja mam wrażenie, że to jeszcze absolutnie nie był rok AI. Ten rok AI raczej przyjdzie do nas, czy to 2024, czy to 2025. Kończąc Twoje zdanie, o które mnie poprosiłeś, to moim zdaniem rok 2023 to był przewrót w działaniach analitycznych, które oczywiście jak to często bywa w przewrocie i w zmianach na rynku digitalowym zostały przygotowane przez Google i przez wymianę dotychczasowego Universal Analytics na G4. Analityka to jest coś, co do tej pory było takim standardem. Byliśmy przyzwyczajeni do pewnych metryk. […]

Jak zmieni się wykorzystanie sztucznej inteligencji w 2024 roku?

Joanna Cudna
Asia

Tu się zatrzymajmy. Wspomniałeś o AI i ja muszę się chwilę przy tym temacie zatrzymać. Powiedziałeś takie zdanie, że to nie był jeszcze rok AI. Jak twoim zdaniem i czy w ogóle może się zmienić wpływ i wykorzystanie AI w 2024 roku?

Mateusz

Jeśli mamy się skupić na 2024, to moim zdaniem te narzędzia to może być rok AI, bo mamy coraz więcej dostępnych narzędzi. Ten AI coraz mocniej wspiera e-commerce. Natomiast ja jeszcze nie mam takiej stuprocentowej pewności, że wszystko dokładnie to, co jest planowane, to o czym mówią poszczególne narzędzia, faktycznie zostanie wprowadzone. Zawirowania też związane, chociażby ze zmianami osobowymi na koniec roku w najpopularniejszej platformie i silniku AI. To też było coś, co wszyscy obserwowali, zastanawia się, co będzie dalej. […]

To tylko skrót odcinka podcastu.
Całość nagrania możesz przesłuchać na Spotify, Apple Podcast, Google Podcast.