Strategia marketingowa w Cube Group to więcej niż rozbudowany dokument, z którym nie będziesz wiedział co zrobić i prawdopodobnie schowasz go na dno szuflady nigdy nie wdrażając. Konsulting strategiczny to proces współpracy na partnerskich warunkach. Celem jest rozwój Twojego biznesu – nie tylko w kanałach digital.
Wszystkie budowane przez nas strategie marketingowe mają 5 podstawowych hacków, które po prostu działają.
Wylewamy kubeł zimnej wody, czyli zaczynamy od zbudowania samoświadomości – przedstawiamy Ci analizę jak widzą Cię Twoi Klienci i czy odpowiadasz na ich potrzeby.
Proces często bolesny, ale potrzebny!
Uzupełniamy
framework strategiczny
Framework strategiczny to nie żadna magia – to rozpisanie w punktach ciężkiej pracy do wykonania, żeby osiągnąć Twój cel. Framework pozwala nam zadbać o Twój biznes: skraca czas planowania i zakłada konkretne zadania i cele. Nasz framework to zmodyfikowana wersja tzw. pirackiego frameworku strategicznego – AAARRR. To również skuteczna strategia reklamowa.
Dzięki AAARRR opracujemy plan działania obejmujący takie obszary jak: analityka, technologia i wykorzystanie danych, media, oferta produktowa i komunikacja. Zaprojektujemy kim jest Twoja buyer persona, ścieżkę zakupową klienta i model lejka sprzedażowego. Określimy KPI na każdym etapie procesu zakupowego, wskażemy rekomendowane kanały i taktyki dotarcia.
Analityka
Fundament efektywnych działań marketingowych – wdrożenie techologii i zbieranie danych
Retencja
Działania nakierowane
na wzrost powracalności
użytkowników
Aktywacja
Działania nakierowane
na wzrost zaangażowania
i konwersji
Przychody
Optymalizacja
pod kątem
przychodów
Akwizycja
Działania ukierunkowane
na pozyskanie nowych
użytkowników
Na niej zasadza się cała koncepcja tworzenia treści – zarówno w witrynie, social mediach, w zewnętrznych portalach, a także na stronach wspierających kampanię! Decydując się na strategię cotentową dostajesz pełną analizę: O czym warto mówić? Jak komunikować? Gdzie publikować? Kiedy publikować? Jakie treści? Strategia contentowa może wspierać działania SEO. Wskażemy w niej tematy warte poruszenia pod kątem potencjału fraz kluczowych. Będą to tematy często wyszukiwanie, ale nisko konkurencyjne – żeby Twoja strona szybko trafiła na topowe miejsca wyników wyszukiwania. Dajemy copywriterowi szczegółowe wytyczne do napisania i zoptymalizowania tekstu pod SEO. Planujemy linkowanie wewnętrzne.
Jakie to kanały?
Baza Własna
Ruch Organiczny
Siła Brandu
Kampanie płatne są bardzo ważne, bo napędzają sprzedaż i dostarczają danych, ale musisz strategicznie dążyć do uniezależnienia się od zmiennych budżetów na marketing
i my Ci w tym pomożemy!
Następnie zapisujemy ścieżki użytkowników za pomocą lejków sprzedażowych.
Najważniejsze są dwa procesy: automatyzacja i wykorzystanie evergreen (z ang. wiecznie zielony) content. Przy tworzeniu lejków zakupowych chodzi o przygotowanie jak największej liczby komunikatów dopasowanych do różnych grup docelowych, kontekstów, etapów lejku czy mediów. To jest najbardziej pracochłonny proces. Dobrze stworzone scenariusze i wykorzystanie automatyzacji (narzędzia MA, systemy emisyjne) będą na Ciebie pracować przez lata! Ustawiamy je w rotacji i…
… testujemy!
Optymalizujemy najważniejsze dla nas wskaźniki. Dzięki dobrze ustawionej analityce i multiwariacyjnym scenariuszom przez cały czas trwania kampanii uzupełniasz wiedzę na temat swoich Klientów. Rośnie Twoja samoświadomość. Dlatego uważnie przyglądamy się nowym trendom, stawiamy hipotezy i znajdujemy czas na testy. Ważna jest też strategia komunikacji marki, którą z Tobą budujemy.
Co oferujemy?
Budowę strategicznych kanałów własnych marek
Strategie wdrożenia omnichannel
Strategie budowy lejków zakupowych
Strategie sprzedaży e-commerce
Strategie leadowe dla B2B
Jako agencja digital marketingowa planujemy strategie z perspektywy praktyków. Wiemy, jak naprawdę zachowują się konsumenci w sieci, a nie tylko co deklarują w badaniach rynkowych. Przetestowaliśmy zróżnicowane taktyki marketingowe na realnych kampaniach. Wybierając nasze doradztwo marketingowe dostajesz faktyczną szansę wzrostu biznesu. Strategia marketingowa firmy powinna być skuteczna – zaufaj profesjonalistom!
case studies