Skip links

[vc_row parallax=”enable_parallax” enable_overlay=”yes” parallax_image=”2055″ parallax_speed_bg=”1.25″ overlay_bg=”rgba(12, 12, 12, 0.52)” overlay_color=”#dd3333″ css=”.vc_custom_1636380322618{background-image: url(https://nowa.cubegroup.pl/wp-content/uploads/2021/10/11.jpg?id=6268) !important;background-position: center;background-repeat: no-repeat;background-size: cover !important;}”][vc_column enable_content_animation=”yes” ca_init_scale_x=”1″ ca_init_scale_y=”1″ ca_init_scale_z=”1″ ca_init_opacity=”0″ ca_an_scale_x=”1″ ca_an_scale_y=”1″ ca_an_scale_z=”1″ ca_an_opacity=”1″ css=”.vc_custom_1636380119745{padding-top: 15% !important;padding-bottom: 15% !important;}” el_class=”text-center” ca_duration=”1200″ ca_delay=”150″ ca_init_translate_y=”59″ ca_init_translate_z=”-151″ ca_init_rotate_x=”-90″][ld_fancy_heading tag=”h6″ alignment=”text-center” transform=”text-uppercase” use_custom_fonts_title=”true” title=”SAKURA TEMPLATE” color=”rgb(255, 255, 255)” fs=”16px” ls=”0.1em” margin=”bottom_large:0.75em|bottom_small:15%25″ fw=”600″]#wypożycz elektrycznego![/ld_fancy_heading][ld_spacer][ld_fancy_heading tag=”h2″ alignment=”text-center” ca_init_scale_x=”1″ ca_init_scale_y=”1″ ca_init_scale_z=”1″ ca_init_opacity=”1″ ca_an_scale_x=”1″ ca_an_scale_y=”1″ ca_an_scale_z=”1″ ca_an_opacity=”1″ use_custom_fonts_title=”true” enable_fit=”true” enable_split=”true” title=”A branded eCommerce platform that moves at the speed of culture” color=”rgb(255, 255, 255)” fs=”60px” padding=”right_large:10%25|left_large:10%25″ margin=”top_large:0px|bottom_large:1.5em” compressor=”0.65″ minfontsize=”38″]Kampania promująca aplikację innogy GO![/ld_fancy_heading][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column enable_content_animation=”yes” animation_preset=”Fade In Up” css=”.vc_custom_1636381915261{margin-top: -15% !important;}” ca_duration=”1200″ ca_start_delay=”300″ offset=”vc_col-md-offset-1 vc_col-md-10″][ld_laptop_carousel images=”6579,6580″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”5/6″ enable_content_animation=”yes” ca_init_scale_x=”1″ ca_init_scale_y=”1″ ca_init_scale_z=”1″ ca_init_opacity=”0″ ca_an_scale_x=”1″ ca_an_scale_y=”1″ ca_an_scale_z=”1″ ca_an_opacity=”1″ offset=”vc_col-md-offset-2 vc_col-md-8 vc_col-sm-offset-1″ el_class=”text-center” ca_duration=”1200″ ca_delay=”150″ ca_init_translate_y=”59″ ca_init_translate_z=”-149″ ca_init_rotate_x=”-93″][vc_custom_heading text=”Rys.1 KV kampanii innogy go!” font_container=”tag:p|font_size:12px|text_align:center|color:%23808291″ letter_spacing=”0.1em” css=”.vc_custom_1637055129247{margin-bottom: 0px !important;}”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”5/6″ enable_content_animation=”yes” ca_init_scale_x=”1″ ca_init_scale_y=”1″ ca_init_scale_z=”1″ ca_init_opacity=”0″ ca_an_scale_x=”1″ ca_an_scale_y=”1″ ca_an_scale_z=”1″ ca_an_opacity=”1″ offset=”vc_col-md-offset-2 vc_col-md-8 vc_col-sm-offset-1″ el_class=”text-center” ca_duration=”1200″ ca_delay=”150″ ca_init_translate_y=”59″ ca_init_translate_z=”-149″ ca_init_rotate_x=”-93″][vc_empty_space height=”100px”][ld_fancy_heading tag=”h6″ alignment=”text-center” transform=”text-uppercase” use_custom_fonts_title=”true” title=”SAKURA TEMPLATE” color=”rgb(255, 255, 255)” fs=”16px” ls=”0.1em” margin=”bottom_large:0.75em|bottom_small:15%25″ fw=”600″]koncepcja kampanii[/ld_fancy_heading][ld_spacer height=”20px”][vc_column_text]Launch pierwszego w Warszawie całkowicie elektrycznego car sharingu. Kampania była tworzona od zera dla usługi wchodzącej na rynek. Start pierwszego, w pełni elektrycznego car-sharingu w Warszawie to odpowiedź na potrzebę ograniczania smogu i wzrostu świadomości ekonomii współdzielenia. Choć na rynku była duża konkurencja usług przewozowych (Uber, Bolt, FreeNow, taxi) i car sharingowych opartych na aplikacji, to Warszawa nie miała jednak car-sharingu opartego o samochody elektryczne. W momencie startu kampanii obecne były 3 firmy oferujące auta spalinowe lub hybrydowe.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”5/6″ enable_content_animation=”yes” ca_init_scale_x=”1″ ca_init_scale_y=”1″ ca_init_scale_z=”1″ ca_init_opacity=”0″ ca_an_scale_x=”1″ ca_an_scale_y=”1″ ca_an_scale_z=”1″ ca_an_opacity=”1″ offset=”vc_col-md-offset-2 vc_col-md-8 vc_col-sm-offset-1″ el_class=”text-center” ca_duration=”1200″ ca_delay=”150″ ca_init_translate_y=”59″ ca_init_translate_z=”-149″ ca_init_rotate_x=”-93″][vc_empty_space height=”100px”][ld_fancy_heading tag=”h6″ alignment=”text-center” transform=”text-uppercase” use_custom_fonts_title=”true” title=”SAKURA TEMPLATE” color=”rgb(255, 255, 255)” fs=”16px” ls=”0.1em” margin=”bottom_large:0.75em|bottom_small:15%25″ fw=”600″]CELE KAMPANII – 3 ETAPY[/ld_fancy_heading][vc_empty_space height=”50px”][ld_list use_custom_fonts_list=”true” items_spacing=”11″ bullet_size=”15px” primary_color=”#e30000″ txt_color=”rgb(255, 255, 255)” fs=”16PX”]127 500 instalacji aplikacji innogy go!,70 125 zarejestrowanych użytkowników,35 863 użytkowników wypożyczających[/ld_list][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”5/6″ enable_content_animation=”yes” ca_init_scale_x=”1″ ca_init_scale_y=”1″ ca_init_scale_z=”1″ ca_init_opacity=”0″ ca_an_scale_x=”1″ ca_an_scale_y=”1″ ca_an_scale_z=”1″ ca_an_opacity=”1″ offset=”vc_col-md-offset-2 vc_col-md-8 vc_col-sm-offset-1″ el_class=”text-center” ca_duration=”1200″ ca_delay=”150″ ca_init_translate_y=”59″ ca_init_translate_z=”-149″ ca_init_rotate_x=”-93″][vc_empty_space height=”100px”][ld_fancy_heading tag=”h6″ alignment=”text-center” transform=”text-uppercase” use_custom_fonts_title=”true” title=”SAKURA TEMPLATE” color=”rgb(255, 255, 255)” fs=”16px” ls=”0.1em” margin=”bottom_large:0.75em|bottom_small:15%25″ fw=”600″]WYZWANIE[/ld_fancy_heading][ld_spacer height=”20px”][vc_column_text]Wyzwaniem w działaniach były m.in. duża konkurencja w search i display na lokalne frazy oraz dostosowanie komunikacji do zmiennych warunków np. pogody.

Zdefiniowaliśmy nową grupę docelową. Jej założenia zostały opracowane na bazie programu pilotażowego wśród warszawiaków w okresie 21.02 – 4.04.2018, w którym wzięło udział 1500 użytkowników.

Kampania została skierowana do mieszkańców Warszawy i okolic.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”5/6″ enable_content_animation=”yes” ca_init_scale_x=”1″ ca_init_scale_y=”1″ ca_init_scale_z=”1″ ca_init_opacity=”0″ ca_an_scale_x=”1″ ca_an_scale_y=”1″ ca_an_scale_z=”1″ ca_an_opacity=”1″ offset=”vc_col-md-offset-2 vc_col-md-8 vc_col-sm-offset-1″ el_class=”text-center” ca_duration=”1200″ ca_delay=”150″ ca_init_translate_y=”59″ ca_init_translate_z=”-149″ ca_init_rotate_x=”-93″][vc_empty_space height=”100px”][ld_fancy_heading tag=”h6″ alignment=”text-center” transform=”text-uppercase” use_custom_fonts_title=”true” title=”SAKURA TEMPLATE” color=”rgb(255, 255, 255)” fs=”16px” ls=”0.1em” margin=”bottom_large:0.75em|bottom_small:15%25″ fw=”600″]strategia[/ld_fancy_heading][ld_spacer height=”20px”][vc_column_text]Kampania została podzielona na 3 etapy, odpowiadające ścieżce zakupowej użytkowników:[/vc_column_text][vc_empty_space height=”50px”][ld_list use_custom_fonts_list=”true” items_spacing=”11″ bullet_size=”15px” primary_color=”#e30000″ txt_color=”rgb(255, 255, 255)” fs=”16PX”]Maksymalizacja zasięgu i liczby instalacji aplikacji innogy go!,Maksymalizacja liczby rejestracji wśród użytkowników którzy pobrali aplikację.,Maksymalizacja liczby przejazdów wśród tych którzy zarejestrowali się w aplikacji.[/ld_list][vc_column_text]Efektywna komunikacja bazowała na zainteresowaniach i intencjach użytkowników. Pozyskiwaliśmy dane, by wiedzieć jak najwięcej na temat użytkowników i dla każdej grupy odkreślić jej cel – dlaczego w pierwszej kolejności może być zainteresowana naszą usługą.

Komunikacja zawsze przebiegała w określonym kontekście, by dotrzeć do użytkowników, którzy w danej chwili mogli potrzebować naszej usługi.
Przyglądaliśmy się ścieżce użytkowników, bazując zarówno na online’owych, jak i offline`owych touchpointach, aby dostosowywać story w kampanii, być gotowym na komunikację real-time pasującą do etapu na ścieżce użytkownika i zmieniających się potrzeb.

Za pomocą autorskiego rozwiąza¬nia Customer Data Platform (CDP) łączącego dane pochodzące z różnych źródeł i budujące ujednolicone pro¬file użytkowników, zebraliśmy dane o użytkownikach, o autach i ich loka¬lizacji, o pogodzie. W ten sposób zbu¬dowaliśmy profile użytkowników, które posłużyły nam do wydzielenia najbar¬dziej optymalnych segmentów użyt¬kowników, do których kierowaliśmy spersonalizowaną, real time’ową komu¬nikację dostosowaną do czynników:[/vc_column_text][vc_empty_space height=”50px”][ld_list use_custom_fonts_list=”true” items_spacing=”11″ bullet_size=”15px” primary_color=”#e30000″ txt_color=”rgb(255, 255, 255)” fs=”16PX”]zewnętrznych (pogoda),wewnętrznych (dostępność i lokali¬zacja aut),behawioralnych (np. kiedy wy¬pożyczają auto i w jakim celu).[/ld_list][vc_empty_space height=”100px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”5/6″ enable_content_animation=”yes” ca_init_scale_x=”1″ ca_init_scale_y=”1″ ca_init_scale_z=”1″ ca_init_opacity=”0″ ca_an_scale_x=”1″ ca_an_scale_y=”1″ ca_an_scale_z=”1″ ca_an_opacity=”1″ offset=”vc_col-md-12″ el_class=”text-center” ca_duration=”1200″ ca_delay=”150″ ca_init_translate_y=”59″ ca_init_translate_z=”-149″ ca_init_rotate_x=”-93″][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_single_image image=”6581″ img_size=”1308×736″ alignment=”center” css_animation=”fadeIn”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_single_image image=”6582″ img_size=”1308×736″ alignment=”center” css_animation=”fadeIn”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_custom_heading text=”Reklama w kampanii innogy go!” font_container=”tag:p|font_size:12px|text_align:center|color:%23808291″ letter_spacing=”0.1em” css=”.vc_custom_1637105815155{margin-bottom: 0px !important;}”][vc_empty_space height=”100px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”5/6″ enable_content_animation=”yes” ca_init_scale_x=”1″ ca_init_scale_y=”1″ ca_init_scale_z=”1″ ca_init_opacity=”0″ ca_an_scale_x=”1″ ca_an_scale_y=”1″ ca_an_scale_z=”1″ ca_an_opacity=”1″ offset=”vc_col-md-offset-2 vc_col-md-8 vc_col-sm-offset-1″ el_class=”text-center” ca_duration=”1200″ ca_delay=”150″ ca_init_translate_y=”59″ ca_init_translate_z=”-149″ ca_init_rotate_x=”-93″][ld_fancy_heading tag=”h6″ alignment=”text-center” transform=”text-uppercase” use_custom_fonts_title=”true” title=”SAKURA TEMPLATE” color=”rgb(255, 255, 255)” fs=”16px” ls=”0.1em” margin=”bottom_large:0.75em|bottom_small:15%25″ fw=”600″]kreacja[/ld_fancy_heading][ld_spacer height=”20px”][vc_column_text]Wcześniej wymienione czynniki decydowały o automatycznym doborze wyświetlanej użytkownikowi kreacji.

Dzięki zebraniu wszystkich danych w jednym miejscu (CDP) ujednolicona komunikacja mogła trafiać do użytkownika poprzez wszystkie możliwe kanały: Programmatic, Facebook, mailing i pushe w aplikacji. W kreacjach Data-Driven mechanizm dopasowujący kreację do segmentu oparty był o feed opracowany w Google Studio, gdzie znajdowały się wszystkie kombinacje grafik, copy, CTA, które finalnie były widoczne na kreacji; dane z profilu użytkownika posiadane przez system emisyjny (np. aktualna lokalizacja) oraz segmenty zbudowane w CDP będące wynikiem analiz zachowania klientów.

Dzięki wykorzystaniu danych oraz kreacjom Data-Driven (spersonalizowane, wielowariacyjne komunikaty real-time) mogliśmy wykorzystać skuteczne algorytmy A.I. DV360 i Facebook.

Poprzez pełną integrację tych 3 elementów cały proces został w pełni zautomatyzowany.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”5/6″ enable_content_animation=”yes” ca_init_scale_x=”1″ ca_init_scale_y=”1″ ca_init_scale_z=”1″ ca_init_opacity=”0″ ca_an_scale_x=”1″ ca_an_scale_y=”1″ ca_an_scale_z=”1″ ca_an_opacity=”1″ align=”text-left” offset=”vc_col-md-offset-2 vc_col-md-8 vc_col-sm-offset-1″ el_class=”text-center” ca_duration=”1200″ ca_delay=”150″ ca_init_translate_y=”59″ ca_init_translate_z=”-149″ ca_init_rotate_x=”-93″][vc_empty_space height=”100px”][ld_fancy_heading tag=”h6″ alignment=”text-center” transform=”text-uppercase” use_custom_fonts_title=”true” title=”SAKURA TEMPLATE” color=”rgb(255, 255, 255)” fs=”16px” ls=”0.1em” margin=”bottom_large:0.75em|bottom_small:15%25″ fw=”600″]MEDIAMIX[/ld_fancy_heading][ld_spacer height=”20px”][vc_column_text]Pierwszy etap to budowanie maksymalnego zasięgu i instalacji przez Google UAC (60% budżetu tego etapu), skupiając się na najniższym koszcie. Pozyskaliśmy też dane na temat tego, jaka komunikacja najlepiej się sprawdza. Ze względu na szerokie dotarcie przy precyzyjnym targetowaniu, wykorzystaliśmy Facebook, Instagram i Programmatic.

Na etapie 2 i 3 skupiliśmy się na kanałach pozwalających na precyzyjne wykorzystanie danych o użytkownikach i wykorzystanie kreacji dynamicznych, a także tych najbardziej efektywnych kosztowo. Ograniczyliśmy media mix i rozdzieliliśmy budżet pomiędzy GUAC, Facebook i DV360.

Kanały digital wykorzystane w kampanii: paid search, Google Universal App Campaign, Programmatic, display i video: Facebook, Messenger, YouTube, Instagram, Programmatic, Mobile in-app banners, Native display ads, mailing, powiadomienie push, SMS / MMS, afiliacja, aplikacja własna marki.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”5/6″ enable_content_animation=”yes” ca_init_scale_x=”1″ ca_init_scale_y=”1″ ca_init_scale_z=”1″ ca_init_opacity=”0″ ca_an_scale_x=”1″ ca_an_scale_y=”1″ ca_an_scale_z=”1″ ca_an_opacity=”1″ offset=”vc_col-md-offset-2 vc_col-md-8 vc_col-sm-offset-1″ el_class=”text-center” ca_duration=”1200″ ca_delay=”150″ ca_init_translate_y=”59″ ca_init_translate_z=”-149″ ca_init_rotate_x=”-93″][vc_empty_space height=”100px”][ld_fancy_heading tag=”h6″ alignment=”text-center” transform=”text-uppercase” use_custom_fonts_title=”true” title=”SAKURA TEMPLATE” color=”rgb(255, 255, 255)” fs=”16px” ls=”0.1em” margin=”bottom_large:0.75em|bottom_small:15%25″ fw=”600″]innowacje[/ld_fancy_heading][ld_spacer height=”20px”][vc_column_text]Mechanizm Data-Driven dopasowujący kreację do segmentu oparty był o:[/vc_column_text][vc_empty_space height=”50px”][ld_list use_custom_fonts_list=”true” items_spacing=”11″ bullet_size=”15px” primary_color=”#e30000″ txt_color=”rgb(255, 255, 255)” fs=”16PX”]feed opracowany w Google Studio gdzie znajdowały się wszystkie kom¬binacje grafik copy CTA które finalnie były widoczne na kreacji,dane z profilu użytkownika posiadane przez system emisyjny (np. aktualna lokalizacja),segmenty zbudowane w CDP bę¬dące wynikiem analiz zachowania klientów.[/ld_list][vc_empty_space height=”50px”][vc_column_text]Podejście to wymagało od nas zbudowania wielu wariantów komunikacji. Wiedząc, że użytkownik był zarejestrowany w aplikacji, pokazywaliśmy mu komunikację związaną z wynajmem auta. Bazując na informacji o lokalizacji użytkownika, wyświetlaliśmy kreację z nazwą dzielnicy, w której się aktualnie znajdował. Jednocześnie sprawdzaliśmy, ile gotowych do wypożyczenia aut znajduje się we wskazanej okolicy i tę informację również umieszczaliśmy na tej samej grafice.

Wykorzystaliśmy algorytmy A.I. DV360 i Facebook.[/vc_column_text][ld_spacer height=”20px”][vc_single_image image=”6583″ img_size=”1308×736″ alignment=”center” css_animation=”fadeIn”][vc_custom_heading text=”Reklama w kampanii innogy go!” font_container=”tag:p|font_size:12px|text_align:center|color:%23808291″ letter_spacing=”0.1em” css=”.vc_custom_1637105862172{margin-bottom: 0px !important;}”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”5/6″ enable_content_animation=”yes” ca_init_scale_x=”1″ ca_init_scale_y=”1″ ca_init_scale_z=”1″ ca_init_opacity=”0″ ca_an_scale_x=”1″ ca_an_scale_y=”1″ ca_an_scale_z=”1″ ca_an_opacity=”1″ offset=”vc_col-md-offset-2 vc_col-md-8 vc_col-sm-offset-1″ el_class=”text-center” ca_duration=”1200″ ca_delay=”150″ ca_init_translate_y=”59″ ca_init_translate_z=”-149″ ca_init_rotate_x=”-93″][vc_empty_space height=”100px”][ld_fancy_heading tag=”h6″ alignment=”text-center” transform=”text-uppercase” use_custom_fonts_title=”true” title=”SAKURA TEMPLATE” color=”rgb(255, 255, 255)” fs=”16px” ls=”0.1em” margin=”bottom_large:0.75em|bottom_small:15%25″ fw=”600″]rezultaty[/ld_fancy_heading][ld_spacer height=”20px”][vc_column_text]Cele ustalone przez klienta w danym okresie miały prowadzić do zbudowania marki wśród użytkowników i wy-kształcenia w nich nawyków korzystania z usługi innogy go!

Cele kampanii zostały znacząco przekroczone!

W ciągu 12 miesięcy wygenerowaliśmy następujące efekty:[/vc_column_text][vc_empty_space height=”50px”][ld_list use_custom_fonts_list=”true” items_spacing=”11″ bullet_size=”15px” primary_color=”#e30000″ txt_color=”rgb(255, 255, 255)” fs=”16PX”]224 350 instalacji (176% realizacji celu,89 989 rejestracji (128% realizacji celu),66 298 użytkowników wypożyczających (185% realizacji celu).[/ld_list][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”5/6″ enable_content_animation=”yes” ca_init_scale_x=”1″ ca_init_scale_y=”1″ ca_init_scale_z=”1″ ca_init_opacity=”0″ ca_an_scale_x=”1″ ca_an_scale_y=”1″ ca_an_scale_z=”1″ ca_an_opacity=”1″ align=”text-left” offset=”vc_col-md-offset-2 vc_col-md-8 vc_col-sm-offset-1″ el_class=”text-center” ca_duration=”1200″ ca_delay=”150″ ca_init_translate_y=”59″ ca_init_translate_z=”-149″ ca_init_rotate_x=”-93″][vc_empty_space height=”100px”][ld_fancy_heading tag=”h6″ alignment=”text-center” transform=”text-uppercase” use_custom_fonts_title=”true” title=”SAKURA TEMPLATE” color=”rgb(255, 255, 255)” fs=”16px” ls=”0.1em” margin=”bottom_large:0.75em|bottom_small:15%25″ fw=”600″]podsumowanie[/ld_fancy_heading][ld_spacer height=”20px”][vc_column_text]

Innogy go! wpisała się w krajobraz Warszawy i zwyczaje mieszkańców, którzy regularnie korzystali z elektrycznych samochodów na minuty. Użytkownicy wybierali usługę innogy go! zamiast konkurencyjnych car-sharingów lub usług przewozowych.

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”100px”][/vc_column][/vc_row]