Co to jest atrybut nofollow?
To atrybut nadawany głównie linkom wychodzącym (prowadzącym do stron zewnętrznych). Stosowany jest, aby nie przekazywać mocy pozycjonującej innym stronom. Ponadto, atrybut nofollow jest znacznikiem przekazujący robotowi wyszukiwarki informację, zgodnie z którą oznaczonego nim odnośnik nie powinien zostać uwzględniony w procesie oceniania strony.
Linki nofollow – co to jest?
Linki nofollow są często stosowane w miejscach, w których istnieje duże ryzyko pojawiania się spamu lub treści niebezpiecznych. Najczęściej więc atrybut nofollow dotyczy takich miejsc jak fora, media społecznościowe, czy przestrzenie do komentowania. Dzięki temu stają się one mniej atrakcyjne dla potencjalnych spamerów i jednocześnie bardziej wiarygodne.
Jak sprawdzić, czy link jest nofollow?
Linki i odsyłacze oznaczone atrybutami nofollow i dofollow wyglądają tak samo i są nie do odróżnienia z poziomu użytkownika. Atrybut ten stosować można zarówno w przypadku linkowania zewnętrznego, jak i wewnętrznego. Istotne jest dla wiarygodności i oceny strony stosowanie obu atrybutów – dofollow i nofollow. Ilość linków obu rodzajów na danej stronie powinna być więc zrównoważona. Wówczas dla wyszukiwarki strona wygląda naturalnie i wartościowo.
Przykład atrybutu nofollow nadanego znacznikowi w kodzie HTML strony:
<a href=http://www.domena-zewnetrzna.com rel=”nofollow”>Więcej pod tym adresem</a>