Podczas audycji dowiesz się wielu praktycznych rzeczy, takich jak
Gościem odcinka jest Jarosław Koniec – PPC Development & Operations Coordinator w Cube Group. Pasjonat digital marketingu z ponad 11-letnim doświadczeniem w branży. Specjalizuje się w planowaniu i realizacji kampanii efektywnościowych. Posiada wszechstronną wiedzę i doświadczenie w obszarach kampanii w Google, Paid Social czy Programmatic. W Cube Group pomaga Klientom osiągać cele biznesowe, prowadząc skuteczne kampanie dla największych marek z branży e-commerce, telekomunikacji, ochrony zdrowia czy beauty. W portfolio Jarka znajdują się m.in. Polpharma, Vectra, Orange, BZ WBK czy InviMed. Obecnie jako PPC Development & Operations Coordinator w Cube Group nadzoruję pracę zespołu specjalistów SEM, Programmatic i Social Ads.
- Na czym polega audyt Google Ads?
- W jakich sytuacjach audyt Google Ads może być szczególnie przydatny?
- Jakie elementy kampanii są analizowane podczas audytu Google Ads?
- Czy audyt kampanii Google Ads może być przeprowadzany wyłącznie przez specjalistę, czy też można wykorzystać do tego narzędzia?
Nie masz czasu na przesłuchanie całego odcinka? Przejdź do pytania, które Cię najbardziej interesuje już teraz!
Czas
Po co przeprowadzać audyt kampanii Google Ads?
2:01
Kiedy audyt powinien być must have przy prowadzeniu działań reklamowych?
3:20
W jakiej sytuacji należy przeprowadzić audyt kampanii?
6:39
Jaki jest zakres audytu?
8:55
Czy można podczas pracy nad audytem korzystać z jakichś narzędzi?
16:00
Czy wprowadzenie wytycznych audytowych wiąże się z tańszym pozyskaniem klienta i wyższym ROI?
17:42
Jak wygląda współpraca z agencją i w jakiej formie otrzymuje się wyniki audytu?
18:52
Czy istnieją przykłady wdrożenia wytycznych audytowych, które pomogły w realizacji celów biznesowych?
17:42
Po co przeprowadzać audyt kampanii Google Ads?
Zacznijmy od prostego pytania, po co właściwie przeprowadzać audyt kampanii czy też konta reklamowego? Czy taka codzienna weryfikacja statystyk i ustawień kampanii nie daje nam pełni możliwości do optymalizacji działań, a w konsekwencji zwiększania efektywności?
Codzienna weryfikacja daje nam możliwość optymalizacji, ale bardzo często osoby, które pracują w SEM-ie już dłuższy czas albo mamy klienta, który jest z nami bardzo długo. Mogą pojawiać się takie sytuacje, w których będziemy się zastanawiać, czy wszystko zrobiliśmy na pewno poprawnie, czy wszystko zrobiliśmy zgodnie ze sztuką. Może o czymś zapomnieliśmy? Jest to w zależności od specjalisty ciężkie do określenia. Mówię ciężkie do określenia z tego względu, że po prostu każdy specjalista czasami prowadzi swoją checklistę, którą weryfikuje co jakiś czas, albo po prostu działa bardzo mocno na bieżąco. Więc taki audyt jest wskazany np. w momencie, w którym chcemy sprawdzić poprawność naszych działań. Czy wszystkie ustawienia, które mamy są poprawne, czy wykorzystujemy wszystkie możliwości.
Kiedy audyt powinien być must have przy prowadzeniu działań reklamowych?
Czy dla różnych typów branż i dla różnych reklamodawców, a co za tym idzie zdecydowanie różnych celów kampanii reklamowych, rekomendowałbyś przeprowadzenie audytu? W zasadzie dla kogo audyt powinien być must have przy prowadzeniu działań reklamowych?
Nie wiem, czy to jest taki must have. Myślę, że to jest bardzo fajne narzędzie do sprawdzenia tego, w którym miejscu jesteśmy. Wszystkie działania, które wymieniłaś, tak naprawdę zależą od branży, która się reklamuje. Jeżeli chodzi o sam audyt, on będzie tak naprawdę bardzo podobny i bardzo zbliżony w wielu przypadkach. Oczywiście audytor z danego konta danej branży będzie się skupiał na pewnych aspektach, które dla tego klienta są najważniejsze. Więc must have i nie must have. To jest tak naprawdę taki check naszego postępowania. I myślę, że tutaj już możemy sobie powiedzieć o tym, czy audyt jest dobry, czy zły? Czy powinniśmy go faktycznie przeprowadzać? Ja z doświadczenia mogę powiedzieć, że ja bardzo lubię audyty. Może bardziej lubię audyty jeżeli ktoś mnie audytuje niż to jak ja oczywiście wykonuję audyty. To jest dużo cięższa i większa praca. […]
Czy można podczas pracy nad audytem korzystać z jakichś narzędzi?
Czy można w czasie pracy nad audytem korzystać z jakichś narzędzi? Czy korzystasz z narzędzi? Czy jest to taka koronkowa ręczna praca specjalisty z dużym doświadczeniem?
Są dostępne narzędzia, oczywiście tylko te narzędzia, które nawet wykorzystuje sam Google. Jeżeli jest agencja, która współpracuje z Googlem, dostaje bardzo często raporty, czy brakuje nam jakichś rozszerzeń, czy czegoś nie optymalizujemy. Tutaj bardzo często w tych raportach pojawia się właśnie teraz jakość reklamy, więc komunikacja jest tutaj jednym z kluczowych czynników w tym momencie pod kątem samego audytu. I takie narzędzia są, ale one są dosyć automatyczne, więc one nam pokażą, czy czegoś nam brakuje, co mamy okej zoptymalizowane np. teksty reklamowe. Ale nie sprawdzi pewnych ustawień, tak? To są jednak rzeczy, które są głębiej schowane w kampanii, które też mogą mieć kluczowe znaczenie.