Co to jest artykuł sponsorowany?
Artykuł sponsorowany to reklama, która pojawia się jako publikacja promująca jakąś firmę, usługę, czy produkt. Zamieszczany jest zazwyczaj serwisie internetowym lub w prasie tradycyjnej. Może przybierać różnorodne formy, które zazwyczaj zależą od warunków przyjmowanych przez obie strony.
Ile kosztuje artykuł sponsorowany?
Dokładna cena zależy od wydawcy, natomiast koszty zaczynają się od kilkudziesięciu złotych do nawet kilkunastu tysięcy. Zadaniem artykułów sponsorowanych jest promowanie określonego produktu lub usługi. Zazwyczaj ten rodzaj reklamowania jest dość subtelny, chociaż zdarzają się i bezpośrednie reklamy. Głównie chodzi jednak o przemycenie nazwy produktu, usługi bądź firmy, a także linków do strony www.
Jak napisać artykuł sponsorowany?
Dobre artykuły sponsorowane są wartościowe i merytoryczne, a reklama w nich zawarta jest nienachlana. Dzięki temu algorytmy Google doceniają je jako użyteczne dla użytkownika i pozycjonują je na wysokich pozycjach. Właśnie dlatego obecnie w ramach content marketingu często wykorzystywane są artykuły wkomponowane tematycznie i wizualnie w stronę linkującą, niosące realną wartość dla użytkownika (np. uczą czegoś lub porządkują wiedzę). W ich zawartości można natomiast znaleźć też link do pozycjonowanej strony.
Przykład artykułu sponsorowanego
Co to jest guest blogging?
Guest blogging to publikacja atrakcyjnych, również pod kątem SEO, treści na serwisach blogowych. Wpisy takie z reguły są bezpłatne, choć można spotkać również płatnych wydawców. Posty wraz z linkiem do naszej strony dodawane są najczęściej na blogach tematycznych wysokiej jakości, które przenoszą znaczącą część mocy pozycjonującej (link juice). Ze względu na skalę zjawiska wykorzystywanego także przez spamerów wpisy gościnne niskiej jakości są degradowane przez algorytmy Google oraz pracowników Google SQT.