Co to jest viral?
Marketing wirusowy (viral marketing) to odmiana marketingu szeptanego. Virality, czyli rozprzestrzenianie treści marketingu wirusowego, ma na celu zwiększenie świadomości marki poprzez zaciekawienie użytkowników contentem, który sami przekażą dalej.
Czym jest viral?
Virale stały się nierozerwalną częścią zaistnienia w internecie, a dziś praktycznie każdy internauta udostępnia lub otrzymuje viralowe treści, przyczyniając się do ich rozprzestrzeniania. Część virali to efekt działań marketingowych oraz promocyjnych, które pomagają zdobyć większe zaufanie internautów. Viral to z kolei nic innego, jak intrygujący content, który bardzo szybko zyskuje popularność. Internauci bardzo chętnie i szybko przekazują go dalej znajomym, którzy dzielą się nim dalej. Mechanizm ten przypomina nieco działanie wirusa, który „infekuje” kolejnych odbiorców. Podobieństwo to nie jest przypadkowe, ponieważ reklama wirusowa ma za zadanie stworzenie takiej sytuacji, w której potencjalni klienci sami przekazują dalej konkretne informacje związane z daną firmą ukazaną w rozpowszechnianym materiale.
Marketing wirusowy – przykłady
Jedną z najpopularniejszych form marketingu wirusowego w internecie są materiały wideo. Reklama w tym formacie jest atrakcyjna dla odbiorców i działa na więcej zmysłów. Viralem może stać się właściwie każda treść, również w formie memów, grafik, animacji, haseł czy tekstów. Przykłady najlepszych kampanii z wykorzystaniem marketingu wirusowego wyraźnie pokazują, że liczy się przede wszystkim pomysł na zaciekawienie odbiorców.