Co to jest topical authority?
To idea, która opiera się na poziomie optymalizacji stron internetowych pod kątem SEO. Związana jest z przekazywaniem wartościowych treści użytkownikom, którzy odwiedzają konkretną witrynę. To pewnego rodzaju autorytet strony w opinii Google w odniesieniu do podejmowanego tematu.
Autorytet domeny
Topical authority wymaga stosowania pojęć pokrewnych dla konkretnego zagadnienia i całościowego ujęcia tekstu. Na rzetelność topical authority wpływają znane algorytmy Google – Panda i Koliber. Algorytm Panda odpowiada za content witryny, natomiast algorytm Koliber jest odpowiedzialny za odsunięcie uwagi twórców od słów kluczowych. Podpowiada równocześnie, aby skupić się na naturalności tworzonych treści i ich kontekście. Aby stworzyć treści w ramach topical authority, należy przede wszystkim kompleksowo wyczerpać temat – a więc zastosować sporą ilość znaków. Duże znaczenie ma także uwzględnienie semantyki, rzetelne omówienie tematyki oraz naturalne wyczerpanie tematu bez stosowania dziesiątek słów kluczowych.
Jak sprawdzić autorytet domeny?
Na to pytanie, nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Mimo że topical authority jest znane i wiadomo, co to jest, nie ma jednego sposobu na to, jak go sprawdzić. Istnieją narzędzia, m.in. Ahrefs lub Moz, które według własnej skali pokazują autorytet domeny, jednak jest on jedynie szacowany i nie ma 100% pewności, że w taki sposób postrzega go wyszukiwarka Google.