Co to jest słowo kluczowe?
Inaczej nazywane jest frazą kluczową i oznacza nic innego jak słowa, ujmujące istotę jakiegoś zagadnienia. W SEO wykorzystywane są po to, aby określone linki do stron wyświetlały się po ich wpisaniu w wyszukiwarkę. Np. producenci butów skórzanych chcą, aby po wpisaniu „półbuty damskie ze skóry” wyświetlał się właśnie ich sklep z ofertą.
Jak wyszukać słowo kluczowe na stronie?
Prawidłowy dobór słów kluczowych sprawi, że działania z zakresu pozycjonowania stron będą skuteczne i przełożą się na realnie zauważalne wyniki, np. częstsze wejścia na stronę, czy sprzedaż. Musisz jednak wiedzieć, że im popularniejsze słowo kluczowe, tym trudniej jest przebić się przez konkurencję. Im częściej dane słowo kluczowe jest wyszukiwane przez internautów oraz im większa jest liczba stron, na których ono występuje, tym trudniej jest osiągnąć dla niego wysokie pozycje i znacznie dłużej trzeba na nie pracować.
Frazy kluczowe rodzaje
Słowo kluczowe może być lokalne, np. buty Kraków, szczegółowe, np. bluza z kapturem, ogólne, np. koszulka lub z tzw. długim ogonem, czyli np. gdzie kupić garnitur szyty na miarę. Fraz kluczowych tego typu używa się nie tylko w pozycjonowaniu, ale także w innych działaniach reklamowych, np. w Google Ads.