Co to jest SEM?
SEM (ang. Search Engine Marketing) to element marketingu internetowego, który wykorzystuje m.in. płatne reklamy na stronach rezultatów wyszukiwarek internetowych. Pojawiają się one po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych przez użytkownika. Jest to forma odpowiedzi na potrzebę Internauty. Wyszukiwanie w Internecie danej rzeczy wiąże się często z chęcią jej zakupu. W tym aspekcie zachowana jest największa zaleta SEM. Reklamodawca ma bowiem niepowtarzalną okazję do przedstawienia swojej oferty klientowi. To moment, gdy jest on najbardziej zainteresowany poszukiwanym przedmiotem. Wysokie pozycje strony dla fraz kluczowych można osiągnąć zarówno w płatnych, jak i bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Co zawiera się w SEM?
Przyjęło się, że w skład SEM wchodzi również SEO (ang. Search Engine Optimization) oraz PPC (ang. Pay Per Click). Dlatego search engine marketing zwykło określać się wzorem SEM = PPC + SEO, co oznacza, że do samych linków sponsorowanych (PPC) dochodzi również tradycyjne pozycjonowanie (SEO).Można więc śmiało powiedzieć, że kampania SEM obejmuje szereg działań dotyczących marketingu w wyszukiwarkach. To także sposób na zwiększenie efektywności, ponieważ działania SEM wyróżniają się korzystniejszymi efektami przy niższych kosztach niż w przypadku tradycyjnych strategii marketingowych. Dużą zaletą reklamy SEM jest również to, że nastawiona jest na konkretne słowa i frazy kluczowe, których użytkownik szuka w wyszukiwarce. Zwiększa się więc prawdopodobieństwo, że dotrze ona do klienta, który skorzysta z konkretnych produktów lub usług.