Co to jest CTA?
CTA (Call To Action) w bezpośrednim tłumaczeniu oznacza wezwanie do działania. To próba skłonienia i przekonania odbiorcy komunikatu do wykonania danego działania lub pożądanej reakcji. Może to być zakup konkretnego produktu, pobranie aplikacji, kliknięcie w link, zapisanie do newslettera, wypełnienie i przesłanie formularza, wystawienie opinii, rejestracja konta, rezerwacja usługi i wiele innych.
Przycisk CTA – zastosowanie w marketingu
CTA najczęściej występuje w formie przycisku lub odnośnika z poleceniem w trybie rozkazującym, np. Kliknij tu! Celem Call To Action jest bezpośrednie zwrócenie się od odbiorcy i zachęcenie go do odpowiedniej reakcji.
Przycisk Call To Action stosuje się m.in.:
- na stronach internetowych,
- landing page’ach,
- w content marketingu,
- w mailingu,
- tekstowych i audiowizualnych reklamach internetowych,
- w meta description.
Jakie powinno być skuteczne wezwanie do działania (CTA)?
By CTA przekłuwało uwagę odbiorców, musi być odpowiednio skonstruowane. Przede wszystkim przycisk powinien wyróżniać się położeniem w pierwszym widoku strony oraz kolorystyką skontrastowaną z resztą witryny. CTA powinno być kompatybilne, czytelne i w sposób prawidłowy wyświetlać się na wszystkich urządzeniach i w różnych przeglądarkach. Jednocześnie sam komunikat musi być jasny i zrozumiały dla odbiorcy. Klient musi być właściwie poinformowany o tym, co stanie się po kliknięciu w przycisk.