Co to jest CTR?
CTR (Click-through rate) to w dosłownym tłumaczeniu współczynnik klikalności. To popularny wskaźnik stosowany w marketingu internetowym. Oznacza stosunek kliknięć w daną reklamę do jej całkowitej liczby wyświetleń. Wyniki podaje się w wartościach procentowych.
Click-through rate – zastosowanie w marketingu
CTR jest niezwykle przydatny podczas analizowania wyników kampanii reklamowej i analizy skuteczności zastosowanych treści reklamowych. Wysoka wartość CTR jest zjawiskiem korzystnym, świadczącym o skuteczności reklamy i dobrym dopasowaniu jej treści do potencjalnych odbiorców i ich oczekiwań.
Wskaźnik CTR – ile powinien wynosić?
Wysokość wskaźnika CTR zależy od kilku kwestii. Jeżeli wyszukiwanym słowem jest konkretna nazwa firmy, CTR powinien być bliski 100% (zazwyczaj jest to 60-80%). W przypadku, gdy mowa o wyszukiwaniu precyzyjnych słów kluczowych, dobrym wskaźnikiem CTR będzie 15-25%. Jeżeli natomiast wyszukiwanie odbywa się przez ogólne słowo kluczowe, całkiem dobrym wskaźnikiem CTR będzie już 7%.
Wskaźnik CTR to jeden z istotnych aspektów rankingowych, który brany jest pod uwagę w procesie ustalania pozycji strony w wyszukiwaniu Google dla konkretnego słowa kluczowego.
Jak obliczyć CTR?
Wartość wskaźnika Click-through rate można obliczyć według następującego wzoru:
Liczba kliknięć w reklamę / liczba wyświetleń reklamy x 100% = CTR
Przewidywany współczynnik CTR
Przewidywany współczynnik CTR (klikalności) to współczynnik wykorzystywany do oceny prawdopodobieństwa kliknięcia w reklamę dla danego słowa kluczowego w kampanii Google Ads w sieci wyszukiwania. Jego wartość jest niezależna od pozycji reklamy, rozszerzeń, a także innych formatów, które mogą mieć wspływ na widoczność danej reklamy. Przewidywany współczynnik klikalności nie jest równy współczynnikowi klikalności dostępnemu na koncie Ads w kolumnie CTR. Wskazuje on szacowana skuteczność frazy w kontekście wszystkich reklamodawców. Może przyjmować następujące stany: średni, powyżej i poniżej średniej.