Co to jest digital marketing?
Digital marketing to w dosłownym tłumaczeniu marketing cyfrowy. Oznacza działania promocyjne i marketingowe prowadzone w sieci i mediach cyfrowych. Najczęściej takie działania prowadzą agencje związane z marketingiem internetowym.
Na czym polega kampania digitalowa?
Celem działań w digital marketingu jest rozpowszechnienie informacji o wybranej marce i jej ofercie. Obecność i widoczność w sieci stanowi dziś niezwykle ważny aspekt funkcjonowania każdej działalności. Digital marketing obejmuje działania, które pomagają w dotarciu i budowaniu komunikacji z klientami. Duże znaczenie w digital marketingu ma również możliwość targetowania reklam – czyli kierowania działań do wybranych grup odbiorców.
Jakie kanały komunikacji wykorzystuje digital marketing?
Digital marketing wykorzystuje wiele różnych kanałów dotarcia. Ich dobór powinien być uzależniony od kilku czynników, m.in. specyfiki promowanej branży, celów kampanii oraz wybranej grupy docelowej. Do popularnych kanałów digital marketingu można zaliczyć m.in.: witrynę internetową danej marki, kanały w social mediach, wyszukiwarka Google, pocztę elektroniczną oraz reklamy internetowe.
Digital marketing – jakie narzędzie wykorzystuje?
Digital marketing to ogólne pojęcie, które łączy w sobie wiele mniejszych zagadnień odnoszących się do działań stosowanych w promocji internetowej. Wśród nich są m.in. Content Marketing, SEO, Web Analytics, Marketing Automation, Affiliate Marketing, E-mail Marketing, Social Media Marketing, Pay Per Click (PPC) czy Digital Display Advertising.