Home > Słownik > PLA

PLA

PLA co to jest?

PLA, czyli z angielskiego Product Listing Ads, to inaczej reklamy produktowe. Są one przeznaczone dla e-commerce i stanowią graficzną formą reklamy zawierającą miniaturkę zdjęcia produktu oraz garść informacji, a mianowicie: nazwę produktu, cenę oraz nazwę sklepu.
Reklamy typu PLA są generowane automatycznie z pliku produktowego, który umieszczany jest przez właściciela w Google Merchant Center. Informacje z niego pobierane są emitowane bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google. Można też znaleźć je w zakładce Zakupy dostępnej w wyszukiwarce.

PLA co to daje?

Korzystanie z PLA pozwala na dotarcie do klientów świadomych, którzy mają wygenerowaną konkretną potrzebę zakupową. Dodatkowo zasięg takich reklam jest znacznie większy niż w przypadku klasycznych, tekstowych kreacji. Poza tym narzędzia Google generują obszerne raporty dotyczące reklam PLA, więc możesz dowiedzieć się więcej o zachowaniach zakupowych potencjalnych klientów.

przykład reklamy produktowej