Co to jest Page View?
Page view (page impression) jest liczbą odwiedzin danej witryny internetowej, a więc żądanie załadowania pliku HTML witryny. Każde odświeżenie lub załadowanie strony w przeglądarce, zalicza się przez kod śledzenia Google Analytics właśnie do page view. Parametr Google działa jak licznik odwiedzin – bierze pod uwagę wszystkie odsłony konkretnej podstrony. Ma on duże znaczenie dla określenia popularności konkretnego serwisu pośród użytkowników. Stanowi także podstawę do dalszych analiz danych i np. do określenia czasu, w jakim użytkownicy przebywają na danej podstronie.
Jak zwiększyć wskaźnik page view?
Aby zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie, warto stosować podstawowe zasady optymalizacji tekstów i treści na danej podstronie. W tym celu dobrze jest korzystać ze słów kluczowych i fraz związanych z danym artykułem, wpisem na blogu lub opisem produktu. Treści umieszczane na stronie internetowej powinny być z kolei jasne, przejrzyste i bezpośrednio związane z tematem podejmowanym na stronie.
Jak mierzyć statystyki stron?
Google Analytics stanowi jedno z najbardziej znanych narzędzi, dzięki któremu można uzyskać dane, dotyczące liczby odwiedzin strony www. Raport Google Analytics pokazuje wydajność witryny, liczbę odwiedzin analizowanej strony. Dostarcza także informacji na temat użytkowników, którzy odwiedzają witrynę.