Home > Słownik > Omnichannel

Omnichannel

Co to jest Omnichannel?

Według definicji omnichannel to zintegrowany system kanałów sprzedaży i rozwiązań. Co to znaczy? Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwa jest interakcja sprzedawcy z potencjalnym klientem. Struktura ta pozwala na zatarcie granicy pomiędzy sferą zakupów online i offline.

Sprzedaż wielokanałowa – z myślą o Kliencie

Wielokanałowa forma sprzedaży stanowi wygodne rozwiązanie dla Klienów. Konsumenci mają możliwość dokonywania zakupów w sklepach e-commerce, w chmurze, za pomocą urządzeń mobilnych czy w sklepie stacjonarnym. Dzięki systemowi omnichannel dokonywanie zakupów wraz z dostawą i odbiorem towaru staje się prostsze, sprawniejsze i dopasowane do indywidualnych preferencji.

Omnichannel w marketingu – dlaczego jest ważne?

Według założeń strategii marketingowej omnichannel, doświadczenia zakupowe każdego użytkownika są podobne i spójne, niezależnie od wybranego sposobu zakupu. Jest to efektem wprowadzenia rozwiązań technologicznych i biznesowych, które usprawniają działania promocyjne, obsługę klientów, działania magazynowe itp. Dzięki usprawnieniu przepływu danych możliwe jest osiągnięcie większych zysków poprzez zwiększenie sprzedaży.

Płynna i sprawna staje się również współpraca i wymiana informacji pomiędzy sklepem stacjonarnym, internetowym oraz dostępnym w ramach aplikacji. Wpływa to korzystnie na budowanie pozytywnego wizerunku i przywiązania klientów do marki oraz zwiększa szanse na skorzystanie z oferty ponownie.