Co to jest Google Analytics?
Google Analytics to narządzie Google, dzięki któremu możliwe jest szczegółowe analizowanie statystyk związanych z ruchem na danej stronie internetowej. W ramach programu analizie poddane zostają zachowania użytkowników względem treści i opcji zamieszczonych na stronie. Obecnie Google oferuje dostęp do czwartej wersji narzędzia (GA4).
Google Analytics jest narzędziem bezpłatnym i stanowi rozszerzenie dla opcji dostępnych w Google Ads (AdWords). Z narzędzia może skorzystać każdy użytkownik posiadający konto Google. Wystarczy jedynie zainstalować specjalną wtyczkę i umieścić tagi na wybranej stronie (można to zrobić w sposób auto automatyczny za pomocą Google Tag Managera).
Google Analytics – jakie dane można uzyskać?
Google Analytics to narzędzie, które umożliwia bardzo zaawansowane badanie aktywności użytkowników w wybranej witrynie. Zebrane dane są później prezentowane w formie rozbudowanych raportów.
Google Analytics pozwala określić m.in.:
- w jaki sposób użytkownicy trafili na wybraną stronę;
- z jakiego urządzenia i oprogramowania korzystają;
- jak przebiega wizyta na stronie;
- kim są (ich płeć, wiek, zainteresowania itp.).
Analytics umożliwia również śledzenie zachowań użytkowników w czasie rzeczywistym. Dzięki tej opcji można sprawdzić liczbę osób znajdujących się aktualnie w wybranej witrynie, ich lokalizację, źródło wizyty oraz odwiedzane podstrony. Inne segmenty zawierają także szczegółowe dane związane z wizytami użytkowników na stronie, analizą zachowań i rodzajem dokonywanych akcji.