Home > Podcast > Trendy 2024 — wyzwania i zmiany w social mediach

Odcinek 12

Trendy 2024 — wyzwania i zmiany w social mediach

W dwunastym odcinku podcastu  „Cudne rozmowy o marketingu” Joanna Cudna porozmawia z prawdziwą ekspertką od social mediów w Cube Group. Joanna zapyta gościa o spojrzenie na miniony rok w branży oraz jakie są nadchodzące trendy i zmiany, jakie przyniesie 2024. Podsumowane zostaną również najciekawsze kampanie i działania marek w social mediach w 2023 roku.

Podczas audycji dowiesz się wielu praktycznych rzeczy, takich jak

Gościem odcinka jest Elizabet Araj — Paid Social Leader w Cube Group. Doświadczenie zawodowe zdobywała jako freelancer oraz w polskich agencjach marketingowych współpracując m.in. z markami: Bakalland, Komfort Łazienki, Ministerstwo Cyfryzacji, Atlas, Empikfoto.pl, Wittchen. W Cube Group pracuje od 2021 roku na stanowisku Paid Social Leadera, specjalizując się w kampaniach e-commerce dla różnych branż. Jest ogromną fanką digital marketingu, Cubowicze opisują ją jako „absolutnego freaka social mediowego”. Prywatnie uwielbia podróże – szczególnie objazdówki i wyjazdy górskie i aktywnie angażuje się w ochronę zwierząt.

  1. Jakie były najciekawsze kampanie i działania marek w social mediach w 2023 roku.
  2. Jakie zmiany i trendy zdominowały social media w ubiegłym roku.
  3. Jakie wyzwania i zmiany czekają social media w Polsce w 2024 roku.
  4. Jaka będzie rola i wpływ AI w social mediach.

Nie masz czasu na przesłuchanie całego odcinka? Przejdź do pytania, które Cię najbardziej interesuje już teraz!

Czas

Jakie były najciekawsze kampanie i działania marek w social mediach w 2023 roku?

1:00

Czy na TikToku możemy docierać z przekazem reklamowym do tej starszej grupy odbiorców?

2:35

Jaki jest sekret tworzenia skutecznych kampanii w mediach społecznościowych?

3:32

Jakie zmiany i trendy zdominowały social media w ubiegłym roku?

3:57

Jakie wyzwania i zmiany czekają social media w Polsce w 2024 roku?

5:16

Jaka będzie rola i wpływ AI w social mediach?

6:25

Jakie były najciekawsze kampanie i działania marek w social mediach w 2023 roku?

Joanna Cudna
Asia

Pamiętam, że robiłaś dla mnie także podsumowanie w zeszłym roku, tylko tamten odcinek był nieco krótszy, dlatego chciałam Cię dzisiaj zaprosić na odrobinę dłuższą rozmowę, gdzie porozmawiamy sobie troszkę o tym, co działo się w 2023 roku, ale także, jakie są Twoje prognozy na nadchodzący 2024 rok. Dlatego startuję z pierwszym pytaniem Eli, jakie były Twoim zdaniem trzy najciekawsze kampanie i działania marek i firm w social mediach w minionym 2023 roku?

Elizabet Araj
Elizabet

Można było zauważyć na pewno wiele ciekawych działań. Wydaje mi się, że uwaga wszystkich była zwrócona w stronę działań polityków nad ich TikToku. Może to nie jest tak konkretnie kampania, akcja, ale jednak było widać, że również w polityce ten TikTok jest wykorzystywany. Świetną kampanię zrealizował też Rossmann. Kampania mega wykorzystywała dedykowany materiał video z autorską piosenką, która bardzo szybko stała się materiałem wiralowym i często i chętnie była powtarzana przez użytkowników. Ta kampania została też nagrodzona w tegorocznej, pierwszej edycji nagród właśnie dla kampanii TikTokowych. […]

Jakie zmiany i trendy zdominowały social media w ubiegłym roku?

Joanna Cudna
Asia

Jakbyś miała wskazać takie ogólne, największe, najważniejsze zmiany i trendy, które zdominowały social media w minionym roku?

Elizabet Araj
Elizabet

Na pewno zauważalny był wzrost znaczenia personalizacji i autentyczności. Tak jak wspomniałam właśnie, chociażby TikTok potrzebuję prawdziwych użytkowników, prawdziwych materiałów, a nie treści takich typowo stworzonych reklamowych. Wzrosła też popularność materiałów wideo. Ten trend obserwujemy już od kilku lat, natomiast dalej widzimy, że ta popularność wzrasta i tutaj na pewno marki będą musiały dostosować swoje strategie, ale też materiały, tworząc treści kreatywne, dynamiczne i przystosowane do tego krótkiego czasu uwagi użytkownika. […]

Jakie wyzwania i zmiany czekają social media w Polsce w 2024 roku?

Joanna Cudna
Asia

No dobrze, to może tyle o minionym roku. A jakie wyzwania i zmiany czekają social media w Polsce w nadchodzącym 2024 roku?

Elizabet Araj
Elizabet

Tak jak już wcześniej wspomniałam, widzimy, że systemy stają się coraz bardziej zautomatyzowane, pojawiają się nowe możliwości dostępne i ten trend na pewno będzie się rozwijał. To, co jeszcze będzie istotne, to na pewno ta autentyczność, czyli prawdziwe materiały. To może przyczynić się do jeszcze mocniejszego zwiększenia zapotrzebowania na content tworzony przez influencerów, ale też po prostu przez prawdziwych ludzi użytkowników. Widzimy, że konsumenci doceniają też treści spersonalizowane, reklamy, które bezpośrednio odpowiadają na ich zainteresowania czy preferencje. […]

To tylko skrót odcinka podcastu.
Całość nagrania możesz przesłuchać na Spotify, Apple Podcast, Google Podcast.