Home > Podcast > Strategia sprzedaży B2B — jak skutecznie rozwijać działania sprzedażowe
Strategia sprzedaży B2B
Strategia sprzedaży B2B

Odcinek 13

Strategia sprzedaży B2B: jak skutecznie rozwijać działania sprzedażowe

W trzynastym odcinku podcastu  „Cudne rozmowy o marketingu” Joanna Cudna porozmawia ze swoim gościem o skutecznych strategii sprzedażowych w modelu B2B. Jeśli poszukujesz informacji na temat skutecznych strategii sprzedażowych i jak łączyć je ze strategią firmy i strategią marketingową to ten odcinek jest dla Ciebie!

Podczas audycji dowiesz się wielu praktycznych rzeczy, takich jak

Gościem odcinka jest Beata Woźniak – Business Development Leader w Cube Group.  Beata jest odpowiedzialna za pozyskiwanie nowych klientów, oferty i przetargi. Współpracowała do tej pory z takimi markami jak: Abbot Laboratiories, Tatuum, Ergo Hestia, Neutec. Pasjonatka sprzedaży, performance marketingu, a w szczególności działań SEM oraz direct marketingu. Prywatnie fanka kina, filmów oraz platform streamingowych.

  1. Czym jest strategia sprzedaży.
  2. Jakie są kluczowe aspekty tworzenia strategii sprzedażowych.
  3. W jaki sposób należy łączyć strategię sprzedażową i strategię marketingową firmy.
  4. Kiedy należy zmienić strategię sprzedaży.

Nie masz czasu na przesłuchanie całego odcinka? Przejdź do pytania, które Cię najbardziej interesuje już teraz!

Czas

Czym tak właściwie jest strategia sprzedaży i z czego się taka strategia składa?

2:08

Jakie są zależności między strategią sprzedażową a strategią całej organizacji i strategią marketingową?

10:23

Jak w praktyce połączyć strategię sprzedażową, marketingową i ogólną strategię firmy?

19:20

Jakie kluczowe elementy należy uwzględnić przy tworzeniu doskonałej, skutecznej strategii sprzedaży?

27:19

Jakie czynniki, sytuacje mogą sygnalizować konieczność zmianę strategii sprzedaży?

32:21

Czym tak właściwie jest strategia sprzedaży i z czego się taka strategia składa?

Joanna Cudna
Asia

To zacznijmy od takiego dość prostego, wydawałoby się, bo jestem przekonana, że możesz nas zaskoczyć pytania. Czym tak właściwie jest strategia sprzedaży i z czego się taka strategia składa?

Beata_Woźniak
Beata

Asiu, zaczęłaś z grubej rury. To znaczy czy to jest proste pytanie? Nie jest to proste pytanie, bo tu się już zaczynają schody. Tu się już zaczyna wspięcia na Mount Everest i tu się już zaczyna przepłynięcie Amazonki. Czym jest strategia sprzedaży? Jakbyśmy mieli poszukać w jakiś mądrych, biznesowych, marketingowych książkach, co to jest strategia sprzedaży, to oczywiście bardzo łatwo znajdziemy taką definicję. Bardzo łatwo, szybko. Tylko to tak naprawdę to jest tylko i wyłącznie definicja na papierze. A dobrej strategii sprzedaży w dobrym rozumieniu tego, czym jest strategia sprzedaży. Bardzo często chodzi o coś innego niż w tych mądrych biznesowych książkach jest. Bo w tym realnym, biznesowym życiu, w praktyce i często tak naprawdę niestety w jednej firmie, w jednym ekosystemie biznesowym, w jednym ekosystemie spajającym wiele zespołów działających dla jednego celu, nie ma jednego rozumienia definicji strategii sprzedaży.[…]

Jakie czynniki, sytuacje mogą sygnalizować konieczność zmianę strategii sprzedaży?

Joanna Cudna
Asia

No dobra, to może przejdźmy dalej. Wspomniałaś też o takich pobocznych strategiach, może nawet głównych strategiach, czyli strategii całej firmy, strategii marketingowej. Jakie Twoim zdaniem są zależności pomiędzy właśnie strategią sprzedażową, a strategią całej organizacji i strategią marketingową? I czy istnieje konieczność spójnego łączenia tych strategii dla osiągnięcia sukcesu biznesowego?

Beata_Woźniak
Beata

Asiu, bardzo dobre kolejne pytanie, ale też powiem od razu transparentnie, że znowu nieproste. […] No tak to jest właśnie z tym podejściem metodycznym do tego takiego łańcucha, bo to o czym Ty Asiu mówisz, to powinno nam się od razu w naszych biznesach, w naszych zespołach projektowych włączyć takie myślenie wizualizacyjne, że to powinien być właśnie łańcuch, połączony łańcuch wielu ogniw. Tylko że znowu musimy wejść na te schody, znowu musimy zacząć się wspinać na ten Mount Everest i znowu musimy zacząć przepływać i przeprawić się przez Amazonkę. Co to znaczy? To znaczy, słuchajcie drodzy słuchacze i droga Asiu, że w wielu niestety cały czas ekosystemach biznesowych. Te wszystkie trzy bardzo ważne strategie, o których Ty mówisz. Są z jednej strony nierozumiane, co to powinno realnie być w naszej firmie. Ale jeszcze jest jeden bardzo katastrofalny kwantyfikator. One są często mylone. […]

Jakie kluczowe elementy należy uwzględnić przy tworzeniu doskonałej, skutecznej strategii sprzedaży?

Joanna Cudna
Asia

Beato, które kluczowe elementy należy uwzględnić przy tworzeniu doskonałej, skutecznej strategii sprzedaży? Jakie Twoim zdaniem są takie składniki, które należy uwzględnić, zastosować, aby osiągnąć sukces w dzisiejszym, nie ukrywajmy, bardzo zmiennym i konkurencyjnym środowisku biznesowym?

Beata_Woźniak
Beata

Kolejne dobre i trudne pytanie, chociaż powiem szczerze Asiu, chyba to jest najłatwiejszy z tych, które zadałaś. Bo jak już wiemy jak, jak już mamy wspólne rozumienie, jak już działamy w firmie, tak międzyprojektowo. Jak już mamy tę naszą unikalną propozycję wartości, jak już mamy buyer personę, to właściwie, słuchajcie, tak naprawdę przebrnęliśmy przez 3/4 tej Amazonki. Dlatego, że dwa najważniejsze elementy to są właśnie Asiu dobre opracowanie buyer person i dobra rozmowa i badania tych person. […]

To tylko skrót odcinka podcastu.
Całość nagrania możesz przesłuchać na Spotify, Apple Podcast, Google Podcast.