Home > Podcast > #14 Strategie contentowe — jak tworzyć treści, które sprzedają

Odcinek 14

Strategie contentowe — jak tworzyć treści, które sprzedają

W czternastym odcinku podcastu „Cudne rozmowy o marketingu” Joanna Cudna porozmawia ze swoim gościem o strategiach content marketingowych. Dowiesz się, jak content marketing może stać się fundamentem strategii sprzedażowych oraz jak odpowiednie budowanie lejka zakupowego za pomocą treści, może znacząco zwiększyć konwersje.

Podczas audycji dowiesz się wielu praktycznych rzeczy, takich jak

Gościem odcinka jest Emila Radecka – Head of Content w Cube Group.  Emilia planuje i wdraża wielopoziomowe strategie content marketingowe. Cluster content, strategie na lejkach, monetyzacja treści – to tylko niektóre z pasjonujących Emilię zagadnień. Zna się na copywritingu i SEO. Wie, jak tworzyć angażujące treści i docierać z nimi do odbiorców w różnych kanałach. Tajniki pracy przybliża w publikacjach branżowych. Z marketingiem internetowym zawodowo związana od 10 lat.

  1. Jak ważny jest content marketing w strategiach sprzedażowych.
  2. Na czym polega strategia Topic Cluster i jak jest wykorzystywana w content marketingu.
  3. Jak wygląda proces tworzenia treści i dostosowywania ich do potrzeb różnych branż.
  4. Jakie znaczenie ma odświeżanie (refreshowanie) treści i ich redystrybucja w różnych kanałach marketingowych.

Nie masz czasu na przesłuchanie całego odcinka? Przejdź do pytania, które Cię najbardziej interesuje już teraz!

Czas

Jak ważny jest content marketing w strategiach sprzedażowych?

1:35

Na czym polega strategia Topic Cluster i jak jest wykorzystywana w content marketingu?

3:40

Ile artykułów, wpisów, tekstów może powstać na dane zagadnienie w ramach jednego klastra?

5:37

Jak wygląda proces tworzenia treści i dostosowywania ich do potrzeb różnych branż?

6:18

Jakie znaczenie ma odświeżanie (refreshowanie) treści i ich redystrybucja w różnych kanałach marketingowych?

8:56

Czy powstałe teksty można także wykorzystywać, dystrybuować w innych kanałach marketingowych, tak żeby jeszcze bardziej zbudować te efekty?

10:27

Na czym polega strategia Topic Cluster i jak jest wykorzystywana w content marketingu?

Joanna Cudna
Asia

A czym w ogóle jest Topic Cluster? Tak z definicji, no bo w końcu jest to strategia, za którą w minionym roku zdobyliśmy trzy nagrody w konkursie Performance Marketing Diamonds.

Emilia Radecka
Emilia

To jest jeden z typów strategii, którymi się posługujemy, jeżeli chodzi o treści blogowe. Ale nie tylko treści blogowe dlatego, że Topic Cluster też nawiązuje do treści produktowych i do podstron produktowych. Chodzi tu o to, że tematy w obrębie bloga są pogrupowane na klastry tematyczne. Jeden klaster dotyczy jednego szerokiego tematu, w którym mamy artykuł pilar contentowy bardzo duży, omawiający zagadnienia na ogólnym poziomie i z tego artykułu pilarowego kierujemy użytkownika w głąb danego tematu, czyli kierujemy go do artykułów klastrowych, które będą zgłębiać poszczególne zagadnienia z artykułu pilar contentowego. […]

Jak wygląda proces tworzenia treści i dostosowywania ich do potrzeb różnych branż?

Joanna Cudna
Asia

Twój zespół pracuje dla bardzo wielu klientów z różnych branż. Także Wasze teksty dotykają wielu różnych tematów. Ale gdybyś miała w dużym skrócie powiedzieć, jak generalnie wyglądają prace Twojego zespołu przed rozpoczęciem projektu contentowego dla nowego klienta?

Emilia

W takim dużym, bardzo dużym uproszczeniu. Prowadzone przez nas projekty możemy podzielić na dwa rodzaje. Pierwszy to są rozbudowane realizacje. Zwykle pracujemy tam dla dużych klientów na dużych budżetach. Opieramy się na wielu KPI, takich jak np. wspomniana wcześniej sprzedaż, czyli konwersje, czas na stronie, przeklik, zaangażowanie i powiązane z zaangażowaniem bounce rate, pozyskanie ruchu organicznego czy pozyskanie ruchu innymi kanałami. To jest pierwsza opcja i druga opcja to są prace często na nieco mniejszych budżetach. […]

Czy powstałe teksty można także wykorzystywać, dystrybuować w innych kanałach marketingowych, tak żeby jeszcze bardziej zbudować te efekty?

Joanna Cudna
Asia

A czy powstałe teksty można także wykorzystywać, dystrybuować w innych kanałach marketingowych, tak żeby jeszcze bardziej zboostować te efekty?

Emilia

Trzeba. Nie warto inwestować w content, który wykorzystamy tylko raz, jeżeli inwestujemy. Wyciśnijmy ten content jak cytrynkę i wykorzystajmy jak najlepiej do pozyskania klienta. Zagadnienie redystrybucji to jest zagadnienie, które łączy się mocno z wieloformatowością. Jest bardzo dużo treści, które możemy dystrybuować w różnych kanałach, nawet w niezmienionej formie np. film promocyjny możemy wykorzystać zarówno na stronie, jak i w akcji mailingowej. Możemy go opublikować na kanale YouTube czy w innych mediach, ale możemy też treści delikatnie przerabiać, czyli np. na podstawie artykułu stworzyć ciekawą zajawkę do social mediów i stamtąd linkować do źródła, np. do bloga.[…]

To tylko skrót odcinka podcastu.
Całość nagrania możesz przesłuchać na Spotify, Apple Podcast, Google Podcast.