mtu24.pl
UBEZPIECZENIA KOMUNIKACYJNE, MAJĄTKOWE I PODRÓŻNE
WYNIKI:
- Wzrost ruchu z bezpłatnych wyników Google o 191% w ciągu ostatnich 2 lat.
- Wzrost ruchu organicznego w styczniu 2024 o 133% w porównaniu rok do roku.
- Zwiększenie liczby fraz kluczowych, na które strona pojawia się w TOP3 wyników Google o 44% w ciągu ostatniego roku.
- Zwiększenie liczby fraz kluczowych, na które strona pojawia się w TOP10 wyników Google o 105% w ciągu ostatniego roku.
- Awans z miejsc poza TOP10 Google na pozycje 5-6 dla wielu popularnych i konwertujących fraz kluczowych związanych z obliczaniem składki ubezpieczenia.
191%
wzrostu ruchu organicznego z Google
105%
wzrostu widoczności strony w TOP10 Google
NARZĘDZIA:
- Ahrefs
- Google Search Console
- Semstorm
- Google Ads Keyword Planner
- Google Analytics
- Autorskie narzędzie Cube Group do researchu fraz kluczowych
Wyzwania
Jak zwiększyć na stronie ruch użytkowników potencjalnie zainteresowanych produktami ubezpieczeniowymi oraz tych już zdecydowanych i szukających najlepszej oferty?
Do głównych wyzwań przy powiększeniu ilości konwertującego ruchu z wyników Google należała bardzo mocna i liczna konkurencja. Obejmowała ona zarówno duże i popularne towarzystwa ubezpieczeniowe, jak również silne portale z porównywarkami z branży finansowej, prowadzące rozbudowane działania w zakresie SEO, reklamy i marketingu. Drugim utrudnieniem był stosunkowo nieduży rozmiar witryny, w tym także mniej rozbudowana sekcja blogowa niż u wielu konkurentów.
Strategia
Aby umożliwić skuteczne konkurowanie z największymi graczami w branży opracowaliśmy dedykowaną strategię działania łączącą rozbudowę warstwy contentowej na stronie oraz jakościowy content marketing zewnętrzny.
Jednym z kluczowych czynników, które przyczyniły się do sukcesu, była zmiana w podejściu do strategii contentowej. Na starcie działań przygotowaliśmy strategię obejmującą nieco mniejszą liczbę artykułów blogowych, ale jednocześnie bardziej rozbudowanych i lepiej spełniających intencję użytkownika. Przeprowadziliśmy bardzo dokładny research fraz kluczowych i dopracowaliśmy linkowanie wewnętrzne pomiędzy powiązanymi artykułami.
Drugim istotnym elementem kampanii był zwiększony zakres działań w obszarze content marketingu zewnętrznego, który obejmował publikację treści linkujących do witryny na wybranych popularnych portalach.
Działanie
Po opracowaniu nowej strategii contentowej dla witryny na początku kampanii, w kolejnych miesiącach realizowaliśmy pakiety stałych działań ongoing. Obejmowały one m.in. pisanie przez nas nowych artykułów blogowych w oparciu o przygotowaną strategię contentową, a także planowanie, tworzenie i publikowanie treści content marketingowych na starannie dobranych silnych serwisach zewnętrznych.
Rezultaty
191%
wzrost ruchu organicznego z Google
105%
wzrost widoczności strony na frazy w TOP10 wyników Google
Poprawa
pozycji i awans do TOP10 Google dla konwertujących fraz kluczowych produktowych
Oczami Klienta
„Do wysokich umiejętności w pozycjonowaniu i profilowaniu firm przyznaje się dziś wiele agencji. Praktyka pokazuje, że efekty niekoniecznie z tym współgrają. Jednak eksperci Cube Group w trakcie kilkuletniej współpracy oprócz umiejętności, zagwarantowali również sprawczość. Postępy były widoczne na każdym etapie, co pozwoliło nam czuć się bezpiecznie i w obopólnym zaufaniu budować obecność naszej marki w sieci”.
mtu24.pl
OBSERWUJ NAS NA: