Home > Słownik > FID

FID

FID – co to jest?

FID to skrót używany dla angielskiego określenia „First Input Delay”. Odnosi się ono do czasu opóźnienia pomiędzy pierwszą interakcją użytkownika ze stroną, a chwilą gdy przeglądarka jest w stanie nią zareagować. FID był jednym z trzech nowych wskaźników wprowadzonych przez Google do algorytmu wyszukiwarki w 2021 r., które otrzymały wspólną nazwę Core Web Vitals (w polskiej wersji „podstawowe wskaźniki internetowe).

Zalecaną przez Google maksymalną wartością dla wskaźnika FID był czas nie większy niż 100 ms.

Źródło: https://web.dev

Ze względu na swoje ograniczenia, takie jak np. mierzenie czasu tylko pierwszej interakcji, wskaźnik FID został od 12 marca 2024 r. zastąpiony nową metryką INP. Wszystkie szczegóły na temat nowego wskaźnika INP można poznać w naszym artykule:

Przeczytaj także: Przewodnik po INP (Interaction to Next Paint) nowym wskaźniku Core Web Vitals