Strona Główna > Budowanie lojalności klientów i zwiększanie ich zaangażowania

Budowanie lojalności klientów i zwiększanie ich zaangażowania

Koszty działań reklamowych sukcesywnie rosną, co z kolei przekłada się na stale zwiększający się koszt pozyskiwania nowych użytkowników. Kluczem do sukcesu jest budowanie długotrwałej lojalności i relacji z klientami, których już masz.

Lojalni klienci to najcenniejszy kapitał Twojego biznesu

Praca nad lojalnością użytkowników, to bardzo ważny aspekt każdego biznesu. Warto zaangażować  w ten proces zasoby, ponieważ nawet niewielka zmiana lojalności, przekładająca się na to jak często kupują, to zwiększenie przychodów Twojego biznesu.

Jak zmienić nowych użytkowników w lojalnych klientów. Proces ten powinien przebiegać dwutorowo. 

Z jednej strony warto wdrożyć dedykowaną dla Twojego biznesu strategię zwiększania średniej częstotliwości zakupów i zadbać o optymalizację wszelkich aspektów biznesu, które mają na nią wpływ.

Drugim istotnym elementem, szczególnie w e-commerce, jest program lojalnościowy. Odpowiednio zaprojektowany, jest efektywnym sposobem na zwiększenie lojalności klientów i motywowanie ich do kolejnych zakupów Twoich produktów i usług.

Projektowanie i wdrażanie programów lojalnościowych

Programy lojalnościowe to skuteczne narzędzie budowania długotrwałych relacji z klientami, co jest ważne szczególnie w e-commerce. Takie programy mają wiele korzyści: zachęcają użytkowników do ponownych i bardziej regularnych zakupów (maksymalizacja wartości życiowej klienta (LTV)), rejestracji w sklepie, zwiększania wartości zamówień itd. Odpowiednio zaprojektowany program będzie dopasowany do specyfiki Twojego biznesu i pomoże Ci osiągnąć cele, na których Ci zależy.

Programy lojalnościowe to doskonały sposób na budowanie silnych i długoterminowych relacji z Twoimi klientami. Umożliwiają emocjonalne przywiązanie do marki, a także pozwalają tworzyć wokół niej zaangażowaną społeczność i budować trwałe relacje. Oferując odpowiednio dobrane benefity, nagrody, rabaty czy ekskluzywne korzyści za kolejne zakupy, firmy tworzą wartość dodaną, która wyróżnia je na tle konkurencji. Jednocześnie dbają w ten sposób o maksymalizację przychodu.

Dobrze zaprojektowany program lojalnościowy oparty jest na danych o Twoich klientach: ich zachowaniach zakupowych i preferencjach. Umożliwia personalizację oferty i jeszcze lepsze dopasowanie komunikacji marketingowej do każdego użytkownika. Z drugiej strony sam program pozwala Ci na zbieranie wartościowych informacji i umożliwia efektywniejszą optymalizację.

Zaprojektujemy dla Ciebie i wdrożymy efektywny program lojalnościowy, dopasowany do potrzeb Twoich klientów i specyfiki Twojego biznesu. Dzięki temu zwiększysz zaangażowanie klientów i zachęcisz ich do ponownych zakupów.

Kluczem do sukcesu jest budowanie długotrwałej lojalności

Strategia zwiększania średniej częstotliwości zakupów

Zwiększanie częstotliwości zakupów to ważny element rozwoju i maksymalizacji przychodów Twojego biznesu. Odpowiednio zaprojektowane i wdrożone, a także monitorowane i optymalizowane działania, nastawione na zwiększanie częstotliwości zakupów, będą pracować dla Twojego biznesu w długim okresie.

Punktem wyjścia do opracowania strategii zwiększania średniej częstotliwości zakupów jest analiza bieżącej sytuacji oraz ocena regularności, z jaką klienci kupują Twoje produkty i jakie czynniki wpływają na ich obecne zachowania zakupowe. 

Przeprowadzamy ekspercki audyt obecnych technik i wykorzystywanych narzędzi, w tym Marketing Automation. Wnikliwie analizujemy Twoją stronę internetową oraz strategie stosowane przez konkurencję w Twojej branży.

Na podstawie przeprowadzonych analiz, a także najlepszych rynkowych praktyk, projektujemy kompleksową strategię zwiększania częstotliwości w Twoim e‑commerce. W strategii uwzględniamy wszelkie kwestie, które mają wpływ na częstotliwość zakupów Twoich klientów, w tym rejestrację w sklepie, zapis do bazy, scenariusze Marketing Automation i optymalizację całego doświadczenia zakupowego oraz obsługę Klienta.

Wdrażanie skutecznych strategii zwiększania lojalności użytkowników wymaga nie tylko dogłębnych analiz i dobrego pomysłu, ale również precyzyjnej realizacji. 

Wspieramy naszych klientów na każdym etapie procesu – od zbierania danych, przez opracowanie strategii i planu wdrożeniowego, po koordynację wdrożenia i optymalizację działań. 

Nawet najlepsza strategia staje się najgorszą, gdy nie jest wdrażana. Dlatego przygotujemy i zaplanujemy wspólnie z Tobą precyzyjny i realny do wykonania plan działania, priorytetyzujący najbardziej efektywne elementy strategii i definiujący te, od których warto zacząć. Podzielimy projekt na konkretne, łatwe do implementacji etapy, a w każdym zaplanujemy konkretne zadania do wdrożenia.

Zaufali nam liderzy rynku,
dołącz do nich

Historie sukcesu oczami naszych Partnerów

Media Markt

„Eksperci z Cube Group przykładają ogromną wagę do zrozumienia naszych potrzeb, starannie je analizując i poszukując dla nas optymalnych rozwiązań. Jesteśmy usatysfakcjonowani efektami sprzedażowymi, jakie udało nam się uzyskać dzięki działaniom agencji Cube Group.”

Dariusz Juszkiewicz

MediaPlanning and Digital Marketing Manager

Provident

„Indywidualne podejście do Klienta, strategiczne opracowanie planu działania, transparentność wszystkich działań i wymierne efekty to tylko niektóre z czynników potwierdzających profesjonalizm specjalistów z Cube Group.”

Bartosz Chojecki

Bartosz Chojecki

Digital Acquisition Manager 

Credit Agricole

„Cube Group to doświadczony Partner w prowadzeniu działań marketingu online. Na podstawie naszego wieloletniego doświadczenia możemy potwierdzić skuteczność realizowanych działań.”

Anna Płachta

Anna Płachta

Dyrektor Departamentu Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej i Digital

Restaumatic

„Cube Group okazał się znakomitym Partnerem. Dzięki świetnie wypracowanej strategii contentowej i konsekwentnym działaniom on-site, udało się zapewnić wyraźne wzrosty M2M we wszystkich interesujących nas parametrach.”

Filip Pietrek

Filip Pietrek

Marketing Director 

Orkla Care

„W Orkla Care nie pracujemy z agencjami, lecz z Partnerami i takim Partnerem jest Cube Group. Pięcioletnia współpraca zaowocowała niebotycznymi wynikami marce Moller’s i Colon.”

Krzysztof Bućko

Digital Manager

Triverna

„Cieszę się, że podjęliśmy rękawicę i dzielnie walczymy na dość zatłoczonym rynku travel. Dzięki skrupulatnemu podejściu Cube Group nasz blog osiąga dziś jedne z najlepszych wskaźników jakościowych w całej kategorii, stając się jednocześnie ważnym kontrybutorem wzrostu naszego biznesu.”

Krzysztof Dębski

Krzysztof Dębski

Chief Marketing Officer