Wyzwania
Jak zwiększyć na stronie ruch użytkowników potencjalnie zainteresowanych produktami ubezpieczeniowymi oraz tych już zdecydowanych i szukających najlepszej oferty?
Do głównych wyzwań przy powiększeniu ilości konwertującego ruchu z wyników Google należała bardzo mocna i liczna konkurencja. Obejmowała ona zarówno duże i popularne towarzystwa ubezpieczeniowe, jak również silne portale z porównywarkami z branży finansowej, prowadzące rozbudowane działania w zakresie SEO, reklamy i marketingu. Drugim utrudnieniem był stosunkowo nieduży rozmiar witryny, w tym także mniej rozbudowana sekcja blogowa niż u wielu konkurentów.
Opisz nam swoje wyzwanie,
i porozmawiajmy.
Strategia
Aby umożliwić skuteczne konkurowanie z największymi graczami w branży opracowaliśmy dedykowaną strategię działania łączącą rozbudowę warstwy contentowej na stronie oraz jakościowy content marketing zewnętrzny.
Jednym z kluczowych czynników, które przyczyniły się do sukcesu, była zmiana w podejściu do strategii contentowej. Na starcie działań przygotowaliśmy strategię obejmującą nieco mniejszą liczbę artykułów blogowych, ale jednocześnie bardziej rozbudowanych i lepiej spełniających intencję użytkownika. Przeprowadziliśmy bardzo dokładny research fraz kluczowych i dopracowaliśmy linkowanie wewnętrzne pomiędzy powiązanymi artykułami.
Drugim istotnym elementem kampanii był zwiększony zakres działań w obszarze content marketingu zewnętrznego, który obejmował publikację treści linkujących do witryny na wybranych popularnych portalach.
Narzędzia
Ahrefs
Google Search Console
Semstorm
Google Ads Keyword Plann
Google Analytics
Autorskie narzędzie Cube Group do researchu fraz kluczowych
Działanie
Po opracowaniu nowej strategii contentowej dla witryny na początku kampanii, w kolejnych miesiącach realizowaliśmy pakiety stałych działań ongoing.
Obejmowały one m.in. pisanie przez nas nowych artykułów blogowych w oparciu o przygotowaną strategię contentową, a także planowanie, tworzenie i publikowanie treści content marketingowych na starannie dobranych silnych serwisach zewnętrznych.

Dzięki przygotowaniu dopracowanej strategii contentowej i dostarczaniu bardziej wyczerpujących treści podnieśliśmy poziom pokrycia tematycznego witryny i zwiększyliśmy tzw. „topical authority” w ocenie algorytmu Google.
Umożliwiło to nowym artykułom blogowym szybko uzyskiwać wysokie pozycje w wyszukiwarce na słowa kluczowe dostarczające na stronę jakościowy ruch. Przyczyniły się do tego także wartościowe odnośniki zewnętrzne z publikacji content marketingowych, które zwiększyły autorytet całej witryny. Ponadto pomogły one znacząco poprawić pozycje strony dla najbardziej konkurencyjnych i konwertujących fraz związanych bezpośrednio z oferowanymi produktami.

Rezultaty
191%
wzrostu ruchu organicznego z Google
wzrostu widoczności strony w TOP10 Google
Poprawa
pozycji i awans do TOP10 Google dla konwertujących fraz kluczowych produktowych