mtu24.pl

Jak skuteczna strategia content marketingu i SEO pomogła zwiększyć ruch i konwersje w branży ubezpieczeniowej? Poznaj nasze case study i sprawdź efekty działań!

Wyzwania

Jak zwiększyć na stronie ruch użytkowników potencjalnie zainteresowanych produktami ubezpieczeniowymi oraz tych już zdecydowanych i szukających najlepszej oferty?

Do głównych wyzwań przy powiększeniu ilości konwertującego ruchu z wyników Google należała bardzo mocna i liczna konkurencja. Obejmowała ona zarówno duże i popularne towarzystwa ubezpieczeniowe, jak również silne portale z porównywarkami z branży finansowej, prowadzące rozbudowane działania w zakresie SEO, reklamy i marketingu. Drugim utrudnieniem był stosunkowo nieduży rozmiar witryny, w tym także mniej rozbudowana sekcja blogowa niż u wielu konkurentów.

Opisz nam swoje wyzwanie,
i porozmawiajmy.

Strategia

Aby umożliwić skuteczne konkurowanie z największymi graczami w branży opracowaliśmy dedykowaną strategię działania łączącą rozbudowę warstwy contentowej na stronie oraz jakościowy content marketing zewnętrzny.

Jednym z kluczowych czynników, które przyczyniły się do sukcesu, była zmiana w podejściu do strategii contentowej. Na starcie działań przygotowaliśmy strategię obejmującą nieco mniejszą liczbę artykułów blogowych, ale jednocześnie bardziej rozbudowanych i lepiej spełniających intencję użytkownika. Przeprowadziliśmy bardzo dokładny research fraz kluczowych i dopracowaliśmy linkowanie wewnętrzne pomiędzy powiązanymi artykułami.

Drugim istotnym elementem kampanii był zwiększony zakres działań w obszarze content marketingu zewnętrznego, który obejmował publikację treści linkujących do witryny na wybranych popularnych portalach.

Narzędzia

Ahrefs

Google Search Console

Semstorm

Google Ads Keyword Plann

Google Analytics

Autorskie narzędzie Cube Group do researchu fraz kluczowych

Działanie

Po opracowaniu nowej strategii contentowej dla witryny na początku kampanii, w kolejnych miesiącach realizowaliśmy pakiety stałych działań ongoing.

Obejmowały one m.in. pisanie przez nas nowych artykułów blogowych w oparciu o przygotowaną strategię contentową, a także planowanie, tworzenie i publikowanie treści content marketingowych na starannie dobranych silnych serwisach zewnętrznych.

Info

Dzięki przygotowaniu dopracowanej strategii contentowej i dostarczaniu bardziej wyczerpujących treści podnieśliśmy poziom pokrycia tematycznego witryny i zwiększyliśmy tzw. „topical authority” w ocenie algorytmu Google.

Umożliwiło to nowym artykułom blogowym szybko uzyskiwać wysokie pozycje w wyszukiwarce na słowa kluczowe dostarczające na stronę jakościowy ruch. Przyczyniły się do tego także wartościowe odnośniki zewnętrzne z publikacji content marketingowych, które zwiększyły autorytet całej witryny. Ponadto pomogły one znacząco poprawić pozycje strony dla najbardziej konkurencyjnych i konwertujących fraz związanych bezpośrednio z oferowanymi produktami.

Rezultaty

strzalka_w_gore
191%

wzrostu ruchu organicznego z Google

strzalka_w_gore
105%

wzrostu widoczności strony w TOP10 Google

Poprawa

pozycji i awans do TOP10 Google dla konwertujących fraz kluczowych produktowych

Co mówią o nas doświadczenia naszych Klientów

mtu24.pl

„Do wysokich umiejętności w pozycjonowaniu i profilowaniu firm przyznaje się dziś wiele agencji. Praktyka pokazuje, że efekty niekoniecznie z tym współgrają. Jednak eksperci Cube Group w trakcie kilkuletniej współpracy oprócz umiejętności, zagwarantowali również sprawczość. Postępy były widoczne na każdym etapie, co pozwoliło nam czuć się bezpiecznie i w obopólnym zaufaniu budować obecność naszej marki w sieci.”

mtu24

mtu24.pl

Ubezpieczenia