Afiliacja
Afiliacja to działanie biznesowe polegające na wejściu w relację biznesową z organizacją, firmą lub osobą. Tego typu łączenie biznesowe nazywane jest również marketingiem afiliacyjnym i prowadzi do zarabiania prowizji w zamian za promocję produktów lub usług oferowanych przez partnera. Dowiedz się, co to jest afiliacja i jak ją wykorzystać w biznesie.
Afiliacja – co to?
Zastanawiasz się, co to jest afiliacja? Wejście w relację biznesową polegającą na promocji produktów lub usług to jej core. Dzięki poszerzeniu narzędzi reklamowych, zasięgów oraz dodatkowych lokowań produktu potencjalny partner zyskuje faktycznych nowych odbiorców, a część zysku z jego sprzedaży trafia do podmiotu, który promował go „przy okazji” lub w połączeniu ze swoim produktem lub usługą. Co afiliacja oznacza dla przedsiębiorcy? Większe zyski w połączeniu z budowaniem wartościowej relacji biznesowej.
Programy afiliacyjne – co to znaczy?
Pojęcie to wiąże się również z programem afiliacyjnym. Jest to relacja biznesowa polegająca na współpracy danej strony internetowej ze stronami stowarzyszonymi, w ramach której otrzymują one prowizję za polecanie różnych produktów oraz przekierowywanie ruchu na odpowiednie landing page’e. Zamieszczona reklama danego produktu na partnerskiej stronie odsyła do właściwej oferty, gdzie klient może dokonać zakupu. Jeżeli tak się stanie, strona partnerska otrzymuje od tej sprzedaży prowizję. Afiliacja oznacza więc wartościowy dla dwóch stron związek biznesowy.