Co to jest audyt SEO?
Jest to szczegółowe opracowanie lub raport, przygotowany na podstawie analizy danej witryny internetowej pod kątem jej dostosowania do wyszukiwarek internetowych. Ma on na celu znalezienie błędów i wskazanie rozwiązań, które pomogą zoptymalizować stronę tak, aby algorytmy Google i/lub innych wyszukiwarek umieszczały ją na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.
Kiedy robić audyt SEO?
Przeprowadzenie audytu witryny internetowej pod kątem SEO (ang. Search Engine Optimization) jest zalecane, a czasem niezbędne, aby mogła ona generować duży ruch z bezpłatnych wyników Google lub innych wyszukiwarek. Wdrożenie na stronie wytycznych przedstawionych w audycie SEO umożliwia:
- Zwiększenie widoczności witryny w rezultatach wyszukiwania (zwiększenie liczby fraz kluczowych, na które pojawia się w wynikach),
- Uzyskanie wyższych pozycji dla poszczególnych fraz,
- Zwiększenie poziomu ruchu z wyszukiwarek,
- Poprawę współczynnika konwersji, dzięki kierowaniu na stronę użytkowników zainteresowanych daną tematyką/produktem/usługą
- Zwiększenie autorytetu witryny dzięki wysokim pozycjom w wyszukiwarkach,
- Poprawę rozpoznawalności marki/produktu/witryny,
- Ulepszenie niektórych aspektów witryny pod kątem UX (ang. User Experience – doświadczenia użytkownika)
Ile kosztuje audyt SEO?
Audyt SEO wykonywany jest przy użyciu wielu specjalistycznych narzędzi do analizy danych, a także tych sprawdzających witrynę pod kątem technicznym. Powinien być przeprowadzany przez specjalistów doskonale znających się na pozycjonowaniu stron i bieżąco śledzących wszystkie informacje dotyczące algorytmów wyszukiwarek. Tylko wtedy wdrożenie zaproponowanych rozwiązań będzie efektywne. Ile kosztuje audyt SEO? Zależy to od wielkości witryny i zakresu działań. Może być to kwota od kilkuset do kilku tysięcy złotych (lub kilkanaście tysięcy w niektórych przypadkach). Zakres audytu SEO oprócz analizy witryny pod kątem technicznym i optymalizacji SEO może obejmować opcjonalnie również:
- Analizę profilu linków przychodzących witryny,
- Analizę widoczności witryny,
- Analizę konkurencji,
co wpływa na całkowity koszt audytu.