B2C – co to znaczy?
To skrót od angielskiego terminu „Business-to-Consumer”. Jest to model relacji handlowej, w którym przedsiębiorstwa sprzedają swoje produkty lub usługi bezpośrednio konsumentom, czyli osobom indywidualnym jako ostatecznym odbiorcom.
Co to jest B2C?
W ramach działań B2C ma miejsce szczegółowe przygotowywanie poszczególnych ofert dotyczących sprzedawanych produktów, całościowa realizacja transakcji, udokumentowanie sprzedaży oraz prowadzenie wszelkich działań marketingowych. W modelu B2C kluczowe są kontakty firmy z poszczególnymi klientami, których jest wielu, a wartość zakupionych towarów w przeliczeniu na jedną osobę stosunkowo niewielka.
B2C co to oznacza dla handlu?
Tego typu model handlowy bardzo dobrze sprawdza się w sferze e-commerce, gdzie za pomocą strony i aktywnych systemów płatności online klient dokonuje zakupu w sposób automatyczny z punktu widzenia firmy, co nie wymaga jego bezpośredniego zaangażowania w proces sprzedażowy. Zaletą relacji handlowej typu B2C jest niski koszt dotarcia do klienta indywidualnego. Niestety model ten nie gwarantuje ponownego zakupu danych towarów przez tego samego użytkownika.