Home > Słownik > Bounce rate

Bounce rate

Co to jest Bounce Rate?

To jeden z parametrów znajdujących się i dostępnych w ramach popularnego narzędzia Google Analytics. W dosłownym tłumaczeniu oznacza wskaźnik lub współczynnik odrzuceń i ukazuje ilość użytkowników, którzy odwiedzają jedynie jedną z podstron danej witryny, a następnie wychodzą z niej. Jest to metryka, która istniała w Universal Analytics i nie jest dostepna w nowej wersji – GA4.

Bounce rate – co to oznacza?

Im wyższy jest Bounce Rate, tym poważniejszy jest to sygnał dla właściciela i prowadzącego daną stronę. Taki stan sygnalizować może niewłaściwie zorganizowaną strukturę witryny, trudność w rozeznaniu i poruszaniu się po niej lub niedostateczny poziom zadowolenia z uzyskanych informacji i innych treści. Wysoki Bounce Rate może też świadczyć o wadliwym lub niedokładnym systemie odwołań i przekierowań na danej stronie bądź błędu związanego z pominięciem którejś podstrony podczas umieszczania danego tagu Google Analytics.

Zazwyczaj im niższy Bounce Rate Google Analytics dla danej strony, tym lepiej, ponieważ oznacza to, że użytkownik wchodząc na daną witrynę, spędza tam nieco czasu, korzysta z treści, nawiązuje też interakcje, a strona spełnia swoje funkcje w sposób przynoszący korzyści dla właściciela. Należy pamiętać iż Bounce Rate niestety nie jest jednoznaczny przez co mogą pojawić się błędy w interpretacji, które spowodują błędne wnioski lub działania.