Home > Słownik > Branding

Branding

Co to jest branding?

To długotrwałe i wieloetapowe budowanie wśród dotychczasowych i potencjalnych klientów świadomości marki. Inaczej mówiąc jest to budowanie świadomości marki lub tworzenie marki od podstaw. Głównym celem działań brandingowych jest stworzenie strategii wizerunku danej marki w taki sposób, że stanie się rozpoznawalna i ceniona. Osiągnięcie tego statusu pozwala na regularne i stabilne zyski oraz pewny rozwój firmy.

Branding a marka

Najważniejszym elementem brandingu jest szczegółowo opracowana, długofalowa strategia budowania wizerunku i tworzenia zależności pomiędzy potrzebami klienta a odpowiedzią na nie w postaci produktów danej marki. Kluczowymi elementami marki są nazwa, hasło, slogan, kolorystyka i logo. Elementy te tworzą całość, która przewijać się będzie na każdym etapie budowania relacji z klientem.

Branding – co to oznacza dla firmy?

Branding jest niezwykle istotny we wszystkich procesach związanych z komunikacją danej firmy. To nie tylko bezpośredni kontakt z klientem, materiały i teczki ofertowe z rozpoznawalnym logo, ale również każdy produkt, który opatrzony zostanie tego typu elementem. W ten sposób dzięki brandingowi powstaje cały system identyfikacji wizualnej firmy, dzięki czemu ta jest kojarzona, rozpoznawalna i może stanowić element budowania stabilnej pozycji rynkowej na lata.