Co to jest marketing automation?
Marketing automation to zróżnicowane procesy, w których działania wykonywane zazwyczaj przez osoby pracujące w ramach prowadzonego marketingu. Aby było to możliwe, niezbędne jest wdrożenie odpowiedniego oprogramowania, w ramach którego funkcjonują narzędzia mające na celu zgromadzenie danych, określenie możliwych odpowiedzi na padające zapytania i dopasowanie ich do specyficznego profilu danej witryny.
Narzędzia do automatyzacji marketingu
Odpowiednie narzędzia do automatyzacji marketingu pozwalają zaoszczędzić czas przeznaczony na wykonywanie określonych zadań. Umożliwiają m.in. automatyczne wysyłanie e‑maili, newsletterów, odpowiadanie na wiadomości czy kompleksowe zarządzanie kampaniami marketingowymi w sieci.
Najbardziej znane narzędzia to m.in.
- GetResponse;
- ActiveCampaign;
- HubSpot.
Narzędzia do automatyzacji marketingu stanowią silne wsparcie w budowaniu bazy Klientów, tworzeniu raportów lub analiz, które usprawniają procesy biznesowe danej firmy.
Automatyzacja marketingu – jakie daje korzyści?
Marketing automation pozwala na wykonywanie powtarzalnych działań, takich jak np. wysłanie wiadomości powitalnej czy przesłanie formularza do każdego użytkownika. Dzięki temu możliwe jest odciążenie pracowników i tym samym przekierowanie ich do wykonywania bardziej skomplikowanych i indywidualnych zadań. Marketing automation umożliwia również zbieranie danych odnośnie do aktywności odbiorców na danych witrynach internetowych dokonywanych w czasie rzeczywistym. Możliwe jest gromadzenie danych teleadresowych, związanych z poszczególnymi zachowaniami czy urządzeniami, z których dokonywana była dana aktywność itp.