Content GAP – co to jest?
Content GAP to różnica w treściach na stronie firmy a tym, czego szukają użytkownicy wyszukiwarki. Dzięki takiej analizie można sprawdzić luki w treści oraz w zastosowanych w contencie słowach kluczowych.
Analiza Content GAP – kto ją stosuje?
Analiza content GAP najczęściej prowadzona jest przez specjalistów SEO, którzy chcą polepszyć wyniki swojej pracy. Działania te umożliwiają wyszukanie brakujących fraz, które sprawiają, że w rankingu Google strona nie wyświetla się na wysokich pozycjach. Pomijanie takiej analizy może skutkować m.in. mniejszym ruchem na stronie, mniejszą sprzedażą, niskim współczynnikiem konwersji, a także krótszym czasem trwania sesji.
Content GAP SEO – planowanie działań
Analizę Content GAP można realizować na dwa sposoby. Pierwszy zakłada audyt pojedynczej podstrony. W tym przypadku należy skupić się na znalezieniu konkretnych słów kluczowych, na które dana podstrona mogłaby pojawić się w wynikach wyszukiwania i zoptymalizować ją pod tym kątem. Druga opcja to globalna analiza content GAP, która skupia się na odnalezieniu całych grup słów kluczowych, na które strona nie wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Wtedy analizowana jest cała witryna.