Co to jest content marketing?
Content marketing to strategia polegająca na pozyskiwaniu klientów i budowaniu wizerunku eksperta poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści. Content może przyjmować różne formy (np. artykułów, poradników, infografik, branżowych raportów, video itd.) i ma na celu zainteresować określoną grupę odbiorców.
Jak wdrożyć skuteczny content marketing?
Na strategię content marketingową składa się planowanie, publikowanie i promowanie treści istotnych i wartościowych dla danej grupy docelowej. Marketing treści polega na konsekwentnym budowaniu długotrwałej relacji z odbiorcami, z czasem opartej również na emocjach i przywiązaniu do danej marki.
Wśród działań prowadzonych w ramach kampanii content marketingowej znajduje się tworzenie i publikacja treści, a także wywoływanie zaangażowania oraz interakcji ze strony grupy docelowej. Istotną kwestią w skutecznym content marketingu jest również dopasowanie kanałów dystrybucji adekwatnych do treści oraz odbiorców. Mogą to być blogi, social media, ebooki, newslettery i inne. Aby były one właściwe, a zaplanowana strategia skuteczna, kluczowa jest szczegółowa analiza i dokładne określenie grupy odbiorców.
SEO i content marketing
Content marketing jest coraz częściej wykorzystywany w procesie budowania pozycji witryny w wyszukiwarkach, dzięki możliwości zamieszczenia w publikowanych materiałach słów kluczowych i odnośników. Szczególnie popularne jest zastosowanie content marketingu w e-commerce jako efektywnej formy promocji w branży e-handlu i budowania przewagi konkurencyjnej.
Content marketing dla firm oznacza wiele korzyści, m.in.:
- nienachalne promowanie usług/produktów,
- generowanie bezpośredniego ruchu z publikowanych treści,
- poprawienie rankingu witryny w wyszukiwarkach.