Home > Słownik > CPM (Cost Per Mille)

CPM (Cost Per Mille)

Co to jest CPM?

CPM (Cost Per Mille) to model reklamy w marketingu internetowym. Dzięki niemu można zmierzyć koszt reklamy za tysiąc wyświetleń. Inaczej mówiąc, jest to model ustalania cen, w którym płacisz pewną kwotę za każde 1000 odsłonTwojej reklamy.

Gdzie używa się model Cost Per Mille?

Model CPM wykorzystuje się do zautomatyzowanej obsługi reklam, czyli mechanizmu kupowania i sprzedawania cyfrowych zasobów reklamowych. Oczywiście nie jest to konieczność, ponieważ można korzystać również z innych modeli, ale ten jest wybierany dość często. Szczególnie chętnie decydują się na jego zastosowanie reklamodawcy, którym zależy na zwiększeniu świadomości i rozpoznawalności marki oraz na dostarczaniu konkretnego przekazu. Dzieje się tak, ponieważ model ten jest skoncentrowany na ekspozycji. Jest to jeden z modeli rozliczeniowych w Google Ads.

Jak obliczyć CPM?

Obliczanie CPM jest bardzo proste. Wystarczy koszt reklamy podzielić przez całkowitą liczbę wyświetleń, a następnie pomnożyć łączną wartość przez 1000. Prosty wzór:

CPM = koszt / wyświetlenia x 1000