Home > Słownik > CPV (Cost Per View)

CPV (Cost Per View)

Co to jest CPV?

CPV (Cost Per View) to koszt, który naliczany jest za obejrzenie filmu reklamowego. Głównie dotyczy on kampanii reklamowych Google Ads na YouTube. Co ważne, kwota ta jest naliczana tylko wtedy, gdy reklamę obejrzano do końca lub gdy oglądano ją przez 30 sekund w przypadku długich kreacji wideo.

Jak działa CPV?

Zastanawiasz się, jak działają rozliczenia CPV? YouTube jest jedną z najchętniej wykorzystywanych reklamowo platform, ponieważ reklamy są emitowane przed, w trakcie lub po filmach, które oglądają użytkownicy. W związku z tym można precyzyjnie dotrzeć do grupy docelowej. CPV pozwala też skrupulatnie się rozliczać, ponieważ jest kosztem pojedynczego obejrzenia reklamy.

Jak policzyć CPV?

CPV bardzo łatwo jest policzyć, ponieważ to po prostu koszt każdego obejrzenia danej reklamy. Należy więc sumę zapłaconą Google podzielić przez ilość wyświetleń, aby uzyskać konkretną kwotę.