Co to jest Crawl budget?
Google podobnie jak każda firma ma ograniczone zasoby komputerowe. W związku z tym utworzyła pojęcie „budżetu indeksowania” i wypuściła wskazówki jak stworzyć symbiozę między webmasterami, a wyszukiwarką. Tak więc każda strona otrzymuje punkty, które wykorzystać można do zaindeksowania podstron i naszym zadaniem jak najlepsze ich wykorzystanie. Można więc powiedzieć, że crawl budget to poziom uwagi, jaką wyszukiwarka poświęca naszej witrynie internetowej.
Crawl budget Google – dlaczego jest ważny?
Mając wolną stronę czy artykuły linkujące do nieistniejących produktów marnujemy potencjał indeksacji przez co Google rzadziej odświeża istniejące w jego indeksie podstrony. Przy stronie małaj firmy nie jest to zbyt problematyczne, problem zaczyna się tworzyć w dużych portalach czy ecommercach – gdy nowe newsy czy produkty nie są odnajdywane przez internautów.
Crawl budget SEO – z czego się składa?
Na crawl budget składa się crawl rate limit (limit indeksowania) oraz crawl demand (zapotrzebowanie na indeksowanie). Pierwszy parametr mówi o tym, jak dużo indeksowania może obsłużyć strona i jakie są preferencje jej właściciela, a drugi o tym, które adresy URL są warte crawlowania.
Jak sprawdzić crawl budget?
Google nie ujawnia dokładnych liczb, zapewne są one zmieniane każdego dnia, ale możesz sprawdzić poziom indeksacji swojej strony w narzędziu Google Search Console. Wejdź w zakładkę statystyki indeksowania, a znajdziesz tam kompletny raport obejmujący dane z 90 dni wstecz.