Home > Słownik > CTA (Call To Action)

CTA (Call To Action)

Co to jest CTA?

CTA (Call To Action) w bezpośrednim tłumaczeniu oznacza wezwanie do działania. To próba skłonienia i przekonania odbiorcy komunikatu do wykonania danego działania lub pożądanej reakcji. Może to być zakup konkretnego produktu, pobranie aplikacji, kliknięcie w link, zapisanie do newslettera, wypełnienie i przesłanie formularza, wystawienie opinii, rejestracja konta, rezerwacja usługi i wiele innych.

Przycisk CTA – zastosowanie w marketingu

CTA najczęściej występuje w formie przycisku lub odnośnika z poleceniem w trybie rozkazującym, np. Kliknij tu! Celem Call To Action jest bezpośrednie zwrócenie się od odbiorcy i zachęcenie go do odpowiedniej reakcji.

Przycisk Call To Action stosuje się m.in.:

  • na stronach internetowych,
  • landing page’ach,
  • w content marketingu,
  • w mailingu,
  • tekstowych i audiowizualnych reklamach internetowych,
  • w meta description.

Jakie powinno być skuteczne wezwanie do działania (CTA)?

By CTA przekłuwało uwagę odbiorców, musi być odpowiednio skonstruowane. Przede wszystkim przycisk powinien wyróżniać się położeniem w pierwszym widoku strony oraz kolorystyką skontrastowaną z resztą witryny. CTA powinno być kompatybilne, czytelne i w sposób prawidłowy wyświetlać się na wszystkich urządzeniach i w różnych przeglądarkach. Jednocześnie sam komunikat musi być jasny i zrozumiały dla odbiorcy. Klient musi być właściwie poinformowany o tym, co stanie się po kliknięciu w przycisk.