Co to jest duplicate content?
Duplicate content (powielanie lub duplikacja treści) to zjawisko powielania treści, które może mieć miejsce w obrębie jednej lub kilku domen. Dochodzi do niego w sytuacji, gdy dana treść w niezmienionej formie opublikowana zostaje na więcej niż jednym adresie URL.
Czym może skutkować duplikowanie treści?
Duplikacja treści ma wpływ na ranking danej strony w wyszukiwarce. Kiedy roboty Google napotykają te same fragmenty tekstu, niekiedy nie są w stanie określić, która wersja jest oryginałem, a która kopią. Każde tego typu zdarzenie powinno być rozpatrywane indywidualnie. Kiedy zjawisko powtarza się notorycznie, może dojść do przyznania kary ze strony Google oraz obniżenie pozycji wyszukiwania, a także usunięcie danej witryny z indeksu.
Duplicate content – rodzaje
Duplicate content może mieć miejsce w ramach tej samej witryny. Problem powielenia treści w obrębie jednego adresu URL może wynikać m.in. z:
- braku zastosowania odpowiednich przekierowań 301,
- powielenia treści w opisach produktów i kategorii,
- wdrażaniu różnych wersji językowych.
Duplicate content może występować także w przypadku różnych witryn. Dzieje się tak, gdy ta sama treść pojawia się w kilku osobnych domenach. Przyczyną powielania treści w tym przypadku może być np. jej skopiowanie z danego źródła. Przykładem mogą być np. opisy produktów lub usług kopiowane bezpośrednio ze strony producenta. Dzieje się tak również w przypadku treści, przy których autorzy nie podali tekstów źródłowych.
