Home > Słownik > eCPC (enhanced cost-per-click)

eCPC (enhanced cost-per-click)

Co to jest eCPC?

eCPC (enhanced cost-per-click) to tzw. ulepszony koszt kliknięcia (CPC). Ta opcja pozwala na samodzielne ustawianie się stawek w kampanii reklamowej Google Ads przy wykorzystaniu szerokiego zakresu sygnałów kontekstowych. Działa na zasadzie zaawansowanych systemów uczących się.

Reklama Google eCPC – jak to działa?

Twórcy eCPC mówią, że funkcja ta powstała po to, aby uzyskać większy zwrot z inwestycji w reklamy Google Ads. Dzięki niej można lepiej zoptymalizować określone koszty. Jak to działa? Strategia ustalania stawek eCPC jest prosta, ale nie ma opcji, aby zrobić to bez pomocy robota. Algorytm podnosi, ustalone wcześniej indywidualnie, stawki za kliknięcie, wtedy, gdy zwiększa się prawdopodobieństwo szeroko pojętej konwersji. Analogicznie obniża stawki, jeśli prawdopodobieństwo to maleje.

Reklamy eCPC – skąd biorą się stawki?

eCPC wykorzystuje wiele różnych danych, aby dobierać stawki, m.in. o przeglądarce użytkownika, o urządzeniu, z którego korzysta, o lokalizacji, czy danych demograficznych. System jest w stanie prześledzić typowe wzorce kliknięć i konwersji i porównać je z Twoimi dotychczasowymi wynikami.