Co to jest eCPM?
eCPM (effective Cost Per Mille) to uśredniona stawka cen płaconych za reklamy wyświetlane w różnych miejscach w witrynie. W tym przypadku nie ma znaczenia jednostkowa stawka, a łączne zarobki ze wszystkich sprzedanych wyświetleń.
Reklama eCPM – funkcja wskaźnika
Najważniejszą funkcją eCPM jest pomoc wydawcom w zrozumieniu wartości generowanych wyświetleń w odniesieniu do ad slotów lub formatu reklamy. Pozwala to wykazać wartość zasobów reklamowych, dlatego często ten wskaźnik pojawia się w raportach.
Jak obliczyć eCPM?
eCPM można policzyć, jeśli podzieli się koszt reklam przez ilość wyświetleń pomnożonych przez 1000. Jeśli więc koszt kampanii to 1000 zł, a kampania wygenerowała 1 milion odsłon, to eCPM jest równe 1 zł. Wzór na eCPM:
Koszt kampanii / ilość odsłon x 1000