Home > Słownik > eCPM (effective Cost Per Mille)

eCPM (effective Cost Per Mille)

Co to jest eCPM?

eCPM (effective Cost Per Mille) to uśredniona stawka cen płaconych za reklamy wyświetlane w różnych miejscach w witrynie. W tym przypadku nie ma znaczenia jednostkowa stawka, a łączne zarobki ze wszystkich sprzedanych wyświetleń.

Reklama eCPM – funkcja wskaźnika

Najważniejszą funkcją eCPM jest pomoc wydawcom w zrozumieniu wartości generowanych wyświetleń w odniesieniu do ad slotów lub formatu reklamy. Pozwala to wykazać wartość zasobów reklamowych, dlatego często ten wskaźnik pojawia się w raportach.

Jak obliczyć eCPM?

eCPM można policzyć, jeśli podzieli się koszt reklam przez ilość wyświetleń pomnożonych przez 1000. Jeśli więc koszt kampanii to 1000 zł, a kampania wygenerowała 1 milion odsłon, to eCPM jest równe 1 zł. Wzór na eCPM:

Koszt kampanii / ilość odsłon x 1000