Co to jest geolokalizacja?
Geolokalizacja jest to złożony proces, dzięki któremu można określić lokalizację urządzeń elektronicznych. Zazwyczaj wykorzystywane są w tym celu sieci Wi-Fi, GPS, lub bazowe stacje przekaźnikowe – tak zwane BTS-y.
Jakie urządzenia posiadają geolokalizację?
Obecnie z geolokalizacji korzysta większość urządzeń typu tablety, laptopy, smartfony i smartwatche. Informacje o glokalizacji są pobierane z urządzeń mobilnych, odbiorników GPS oraz geolokalizacji IP. W niektórych przypadkach do zbierania danych o lokalizacji użytkowników wykorzystuje się również historię wyszukiwania. Dzięki zlokalizowaniu użytkowników marki są w stanie dotrzeć do wybranego grona odbiorców z większą precyzja.
Geolokalizacja – jakie dane zbiera?
Dane zbieranie dzięki geolokalizacji pozwalają określić położenie wybranego urządzenia. Nie obejmują one tzw. danych poufnych, czyli informacji osobistych o użytkownikach.
Zastosowanie geolokalizacji w marketingu
Dzięki geolokalizacji przedsiębiorcy mogą wysyłać reklamy do konsumentów, którzy są potencjalnie zainteresowani ich ofertą i mieszkają w okolicy. Użytkownikom geolokalizacja pomaga odnaleźć konkretne miejsce lub informacje, które są im w danej chwili potrzebne. To dzięki niej znajdą najbliższą placówkę banku lub dotrą do wyznaczonego wcześniej punktu. Oprócz tego geolokalizacja daje nam szybszy dostęp do pogody w naszym regionie, czy też do lokalnych wiadomości. Jest w pełni bezpiecznym narzędziem -uzyskuje od użytkownika tylko niezbędne informacje na temat lokalizacji.
