Czym jest geotargeting?
Geotargeting to inaczej kierowanie geograficzne. Pojęcie to oznacza dostarczanie konsumentom treści oraz reklam na podstawie ich położenia geograficznego. Często wykorzystywane jest do działań reklamowych lokalnych firm, np. restauracji, czy sklepów stacjonarnych, które chcą trafić do potencjalnych klientów.
Geotargeting marketing – na czym polega?
Geotargeting wykorzystuje się m.in. w Google Ads, ale nie tylko. Dzięki niemu podczas planowania kampanii można określić swoją lokalizację i wyświetlać reklamy tylko tym osobom, które właśnie znajdują się w danym regionie. Najczęściej opcja ta jest wykorzystywana przez firmy usługowe, np. pralnie, czy warsztaty samochodowe, a także przez sklepy stacjonarne, restauracje lub salony fryzjerskie bądź kosmetyczne.
Kierowanie geograficzne – jak ustawiać lokalizację?
Kierowanie geograficzne należy kierować na jedną lokalizację lub na zestaw lokalizacji, w których działa dana firma. Jeśli więc prowadzisz sieć barów w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu możesz wykorzystać te trzy lokalizacje. Jeżeli jednak działasz tylko w Warszawie, ogranicz się do tego miasta oraz tych, które znajdują się w promieniu kilkudziesięciu kilometrów.