Co to jest Google Ads / AdWords?
Google AdWords (znane także pod skrótem ADS) to nazwa specjalnego systemu reklamowego od Google. ADS to narzędzie, które umożliwia planowanie, uruchamianie, optymalizację oraz wyświetlanie reklam sponsorowanych.
Kampanie w Google AdWords umożliwiają wyświetlanie reklam m.in. w wynikach wyszukiwania, wybranych witrynach, remarketingu, sieci reklamowej, w aplikacjach, w Google Merchant oraz serwisie YouTube.
Google Ads (AdWords) – dostępne modele rozliczeń
Google AdWords umożliwia użytkownikom rozliczenie kampanii w kilku modelach:
- CPM (cost per mile) – oznacza płatność za tysiąc wyświetleń reklamy;
- CPC (cost per click) – reklamodawca ponosi koszt tylko w momencie, gdy użytkownik kliknie w reklamę i zostanie przekierowany na wybraną witrynę;
- CPV (cost per view) – to płatność za każde obejrzenie reklamy (stosowane głównie w przypadku formatów wideo).
W prowadzonej kampanii użytkownik może samodzielnie określić wysokość budżetu, jaki planuje przeznaczyć na reklamę i jak rozłożyć środki w odniesieniu do czasowych ram kampanii. To także możliwość określenia maksymalnej kwoty za kliknięcia wybranych słów kluczowych.
Reklamy Google ADS – jakie możliwości oferują?
W ramach korzystania z Google ADS reklamę można wyłączyć lub włączyć w dowolnym momencie. Niewątpliwą zaletą jest również możliwość samodzielnego zdecydowania i wybrania klientów, którym wyświetli się dana reklama. Narzędzia Google AdWords pozwalają na indywidualny dobór słów kluczowych, obszaru i zasięgu reklamy itp. parametrów.