Co to jest Google Keyword Planner?
Google Keyword Planner (znany także jako planer słów kluczowych) to bezpłatne narzędzie pozwalające na znalezienie i dobór właściwych słów kluczowych do kampanii pozycjonowania witryny. Po określeniu branży lub nazwy oferowanych produktów, narzędzie przygotuje listę fraz kluczowych, które będą najlepiej pasować do prowadzonych aktualnie działań reklamowych.
Planer słów kluczowych – jak działa?
Planer słów kluczowych Google pozwala sprawdzić, czego szukają użytkownicy. Narzędzie oferuje rozbudowane analizy pod kątem wyszukiwanych informacji, sposobów ich wyszukiwania oraz tematyki interesującej daną grupę odbiorców.
Jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego?
Użytkownicy planera słów kluczowych mogą skorzystać z dwóch podstawowych analiz: wyszukiwania fraz kluczowych oraz sprawdzania liczby wyszukiwań. Narzędzie dostarcza informacji na temat popularności i częstości wyszukiwania wraz ze zmianami, jakie w tej kwestii dokonywały się w czasie. Dzięki tego typu danym, obszar słów kluczowych można zawęzić do najbardziej skutecznych, a budżet przeznaczyć na intensyfikację najważniejszych z punktu widzenia reklamy fraz.
Planer słów kluczowych, a Google Ads
Google Planer ukazuje również szacowane stawki za promowanie danej frazy lub słowa kluczowego, dzięki czemu planowanie kosztów związanych z reklamą jest łatwiejsze i możliwe do przewidzenia oraz ustalenia z góry. Ustalone i wybrane słowa kluczowe zapisać można w specjalnym planie reklamowym i w gotowej formie przekazać go osobom projektującym oraz tworzącym kampanię np. Google Ads.