Home > Słownik > Google Tag Manager (GTM)

Google Tag Manager (GTM)

Co to jest Google Tag Manager?

Jest to narzędzie, które pozwala na dodawanie skryptów w witrynie (inaczej tagów), a także na zarządzanie nimi, czyli usuwanie ich i modyfikowanie. Dzięki niemu można mieć wszystkie tagi w jednym miejscu, a co za tym idzie, bez trudu analizować dane, śledzić źródła ruchu itd.

Co daje Google Tag Manager?

Największą zaletą Google Tag Manager jest fakt, że nie trzeba wprowadzać zmian w kodzie witryny za każdym razem, gdy chcemy wdrożyć nowy skrypt. GTM jest pośrednikiem, który pozwala uniknąć błędów, a przy okazji dodawać tagi w taki sposób, aby nie obciążały strony, co ma ogromne znacznie z perspektywy jej dynamicznego działania.

Google Tag Manager co to ułatwia?

Najpopularniejsze tagi, które możesz wdrożyć do GTM i korzystać z nich w tym jednym narzędziu to: Google Analytics, pixel Facebook i Tag remarketingowy Google Ads. Jak więc widzisz, są to bardzo przydatne skrypty, które pozwalają prowadzić skuteczne działania marketingowe.