Home > Słownik > Inbound Marketing

Inbound Marketing

Co to jest inbound marketing?

Jest to tzw. marketing przychodzący, czyli strategia promocyjna, która polega na podejmowaniu działań, umożliwiających odbiorcom samodzielne odnalezienie nadawcy przekazu reklamowego. Jest to jeden z najmniej agresywnych sposobów reklamowania się, którego celem było odejść od tradycyjnych spotów reklamowych, czy billboardów.

Inbound marketing – cel

Głównym celem inbound marketingu jest wypracowanie relacji z klientem, która opiera się na świetnej komunikacji i zaangażowaniu obu stron. Dzięki temu przygotowane treści reklamowe powinny znacznie lepiej trafiać do sprecyzowanej grupy docelowej.

Podstawy inbound marketingu

Warto wiedzieć, że inbound marketing ma swoje podłoże w tzw. marketingu za przyzwoleniem oraz w marketingu wirusowym. Obie te koncepcje zakładają kooperację z klientem. Pierwsza opcja mówi o tym, że klient sam musi wyrazić zgodę na otrzymywanie przekazów reklamowych dotyczące danego produktu. Marketing wirusowy z kolei polega na tym, że sprzedawca nakładania klienta do rozpowszechniania informacji odnośnie do produktu.