Co to jest inbound marketing?
Jest to tzw. marketing przychodzący, czyli strategia promocyjna, która polega na podejmowaniu działań, umożliwiających odbiorcom samodzielne odnalezienie nadawcy przekazu reklamowego. Jest to jeden z najmniej agresywnych sposobów reklamowania się, którego celem było odejść od tradycyjnych spotów reklamowych, czy billboardów.
Inbound marketing – cel
Głównym celem inbound marketingu jest wypracowanie relacji z klientem, która opiera się na świetnej komunikacji i zaangażowaniu obu stron. Dzięki temu przygotowane treści reklamowe powinny znacznie lepiej trafiać do sprecyzowanej grupy docelowej.
Podstawy inbound marketingu
Warto wiedzieć, że inbound marketing ma swoje podłoże w tzw. marketingu za przyzwoleniem oraz w marketingu wirusowym. Obie te koncepcje zakładają kooperację z klientem. Pierwsza opcja mówi o tym, że klient sam musi wyrazić zgodę na otrzymywanie przekazów reklamowych dotyczące danego produktu. Marketing wirusowy z kolei polega na tym, że sprzedawca nakładania klienta do rozpowszechniania informacji odnośnie do produktu.