Co to jest indeksacja?
Indeksacja oznacza proces, w którym wybrana strona zostaje dostrzeżona przez algorytmy Google i rozpocznie się jej wyświetlanie w wynikach organicznych. Obejmuje ona szereg danych i zebranych informacji o stronie, które zapisywane są w wyszukiwarce Google.
Po zaindeksowaniu witryna będzie pojawiać się w organicznych wynikach wyszukiwania w odpowiedzi na słowa kluczowe umieszczone w danym zapytaniu.
Indeksowanie strony w Google procedurą jednorazową. Poszczególne witryny odwiedzane są regularnie przez roboty Google, które zbierają nowe dane o stronach, aktualizują już posiadane informacje i dokonują szczegółowej analizy, która umieszczana jest następnie w jednej wspólnej bazie danych.
Indeksacja strony – jakie ma znaczenie dla SEO?
Indeksacja to jeden z podstawowych procesów istotny dla pozycjonowania strony. Jej optymalizacja wykonywana jest w celu zwiększenia widoczności i podniesienia pozycji w rankingu dokonywanym przez roboty Google.
Dokonywanie zmian w treści strony (np. rozszerzenie opisów, wzbogacenie i nowe słowa kluczowe) nie wpłynie na natychmiastową poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania. Aby tak się stało, robot musi odwiedzić stronę i dostrzec zmiany w postaci pojawienia się nowych, ciekawszych i trafniejszych treści. Wówczas ma miejsce indeksacja – trwająca zazwyczaj do kilkunastu godzin od publikacji treści. Dopiero po jej zakończeniu można zauważyć pozytywne efekty działania w postaci wyższego miejsca w rankingu wyszukiwania.
Indeksowanie Google – jak dodać stronę?
Indeksację strony w Google można przeprowadzić samodzielnie z poziomu narzędzia Google Search Console. Można to zrobić w raporcie Indeksowanie – po wklejeniu adresu URL należy wybrać opcję Poproś o indeksację. Ta metoda nie zadziała jednak w przypadku stron, które nie zostały zaindeksowane ze względu na inne problemy.