Co to jest keyword density?
To gęstość słów kluczowych, czyli wskaźnik nasycenia treści lub strony internetowej frazami kluczowymi. Wartość keyword density dla danej strony jest wyrażana procentowo.
Keyword density – dlaczego jest ważne?
Występowanie fraz kluczowych w odpowiednim natężeniu jest ważne z punktu widzenia pozycjonowania danej strony. Słowa kluczowe powinny występować odpowiednio wysoko w określonych miejscach w tekście. Do tego typu miejsc należą w szczególności nagłówki, śródtytuły, treści oraz meta tytuł.
Keyword density – jakie jest optymalne nasycenie tekstu?
By uzyskać wysoki wskaźnik keyword density, frazy kluczowe powinny występować w sposób naturalny, z uwzględnieniem synonimów oraz różnych odmian danego sformułowania. Jednocześnie słowa kluczowe nie powinny występować w nadmiarze, który spowoduje niejasny lub nienaturalny przekaz. Zbyt duża ilość fraz odwraca uwagę od samej treści i sensu przekazu, dlatego zawsze ich liczba powinna być umiarkowana i nierzucająca się w oczy jako liczne powtórzenia. Warto mieć na uwadze, że obecnie odbiorcy są coraz bardziej wymagający w kwestii jakości tekstów, dlatego wyczerpanie danego tematu i udzielenie konkretnych odpowiedzi na zadane w treści pytania, powinny być priorytetowe.
Keyword density – jak obliczyć nasycenie?
Wartość keyword density odnosi się do ilość zastosowanych fraz kluczowych w stosunku do długości całego tekstu na wybranej stronie. By ją obliczyć, wystarczy podzielić liczbę słów kluczowych przez liczbę słów w całym tekście. Uzyskaną wartość należy pomnożyć razy 100%.
