Home > Słownik > Konwersja

Konwersja

Co to jest konwersja?

Konwersja (akcja, czynność) to dokonanie przez użytkownika określonego działania na stronie internetowej, dzięki czemu osiągany zostaje cel reklamodawcy. Jest to rodzaj reakcji na czynności promocyjne dokonywane w ramach pozycjonowania strony lub prowadzonej kampanii reklamowej.

Co możemy uznać za konwersję w marketingu?

Jako konwersję można zdefiniować m.in.: zapisanie się do newslettera, wypełnienie formularza kontaktowego, dokonanie zakupu online, obejrzenie filmu zamieszczonego na stronie, zarejestrowanie konta, zasubskrybowanie kanału, pobranie pliku czy zostawienie komentarza. Ważne, aby konwersja była adekwatna do założeń kampanii – np. w przypadku kampanii prowadzonej dla sklepu internetowego akcją może być potwierdzona transakcja.

Wskaźnik konwersji oblicza się poprzez podzielenie liczby wykonanych akcji w witrynie przez liczbę unikalnych odwiedzin strony oraz pomnożenie uzyskanego wyniku przez 100%. Można w ten sposób uzyskać informację dotyczącą realizacji celów założonych przez właściciela strony.

Czym jest konwersja w Google Ads?

Konwersją w Google Ads nazywamy określone działanie użytkownika, który wszedł w interakcję z reklamami Google Ads – to również może być zakup produktu, wykonanie telefonu, zamówienie usługi czy rejestracja konta. Zbieranie i analiza takich danych z kampanii pozwala optymalizować reklamy w Google i osiągać satysfakcjonujące rezultaty.