Co to jest landing page?
Landing page (dosłownie „strona lądowania”) to strona docelowa w kampaniach reklamowych. Oznacza adres URL, do którego kierujemy użytkownika z kampanii PPC/SEO lub innych działań marketingowych.
W jakim celu tworzy się landing page?
Tworzenie landing page ma na celu zachęcenie odbiorcy do wykonania różnych czynności oraz podjęcia konwersji. Tego typu strony internetowe często powstają, by zaprezentować nowy produkt i zachęcić do jego zakupu. Wykorzystywane są również do zaproponowania zniżek oraz promocji czy ściągnięcia plików (takich jak e-book) czy aplikacji. Cel wyświetlania landing page nie zawsze musi być sprzedażowy. W niektórych przypadkach istotne jest po prostu zakomunikowanie użytkownikom zmian lub przekazanie kluczowych informacji.
Co charakteryzuje skuteczny landing page?
Poza konkretną ofertą lub informacją, najważniejszym elementem znajdującym się na stronie landing page, jest przycisk CTA (Call to Action). Dzięki niemu możliwe jest natychmiastowe przekierowanie za pomocą jednego kliknięcia do wykonania danej czynności. Landing page w odróżnieniu od strony głównej nie prezentuje szczegółowych opisów dostępnej oferty lub treści. Ma na celu maksymalnie efektywne pozyskanie danych odbiorców.